مدیرکل منابع طبیعی گیلان :

وقتی مسئولان دست پیش را می گیرند تا پس نیفتند!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رحمانی مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان چندی قبل و در گفتگوی خبری در شبکه باران با عنوان اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه عامل اصلی طغیان رودخانه ها و در نتیجه وقوع سیلاب ها می باشد، روستانشینان و مردمی را در بروز این سیلاب مقصر قلمداد کرد که شاید همین مردم بیشترین ضرر و زیان ناشی از این سیلاب را متحمل می شوند!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وقتی مدیر کل منابع طبیعی به جای عذرخواهی از مردم و ریشه یابی مشکلاتی که منجر به بروز سیلاب های وحشتناک در سطح استان گیلان می شود، خود مردم را مقصر قلمداد می کند، آن هم در گفتگو با شبکه استانی باران، لازم است تا گزارشی از عملکرد نامناسب منابع طبیعی تهیه شود تا ایشان یادشان بیاید واقعاً مقصر اصلی این حادثه کیست؟

axe6550

 یکی از دلایل اصلی طغیان رودخانه ها را در سطح روستاهای اطراف رشت می توان ناشی از سدهایی دانست که در مسیر رودخانه ها تشکیل می شوند و باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و در نتیجه افزایش شدت سیلاب و طغیان رودخانه می شوند.

این سدها که به دلیل افتادن درخت ها در داخل رودخانه تشکیل می شود همزمان با اولین بارش شدید باران که معمولاً همراه با وزش باد نیز می باشد، به همراه آب رودخانه حرکت کرده و مانند غلطکی هر آن چه که در برابر خود باشد نابود می کند، از جمله استخرهای ماهی و خانه روستاییان بی نوا را.

در این میان اما مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان با عدم اعطای مجوزهای لازم به روستاییان در جهت جمع آوری این الوارها، نه تنها خود مسبب اصلی به وجود آمدن این سدهای طبیعی و در نتیجه افزایش خسارات ناشی از سیلاب می باشد، بلکه در جریان گفتگوی زنده خبری روستاییانی را مقصر می داند که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه کرده اند. این در حالی است که دهیاری ها به هیچ عنوان مجوز لازم را برای ساخت و ساز در حریم رودخانه صادر نمی کنند!!/خزر آنلاین

Share