زنگنه مطرح کرد :تاکید رهبر انقلاب بر توسعه میدان‌های مشترک

ماجرای قول زنگنه به روحانی چیست !؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر نفت تاکید کرد: امسال سخت ترین سال تاریخ ۲۰ و چند ساله صنعت گاز در زمینه کمبود گاز در سطح شبکه است و اکنون ۴۰ میلیارد کمبود تولید داریم که اگر این کمبود برطرف می شد، ۳۰ میلیارد دلار درآمد ایران بیشتر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیش از ۳ ماه است که دولت یادزهم رسما سکان هدایت قوه مجریه را در دست گرفته و در این دوران، تاکید فراوانی بر تلاش برای اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم داشته است؛ موضوعی که تا رسیدن به نقطه نسبتا مقبول و مطلوب، قطعا تلاش زیادی را می طلبد.

4166_977یکی از موضوعات مهم برای افزایش قدرت اقتصادی کشور، بالا بردن سطح درآمد کشور است که بخش قابل توجهی از این وظیفه بر عهده وزارت نفت است. بر این اساس، بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در گفتگویی اختصاصی با اشاره به اقدامات خود در این زمینه اظهار داشت: در این مدت مهمترین کار من به عنوان وزیر نفت تامین انرژی کشور در آستانه اوج تقاضا یعنی زمستان است.

وی تاکید کرد: امسال سخت ترین سال تاریخ ۲۰ و چند ساله صنعت گاز در زمینه کمبود گاز در سطح شبکه است و اکنون ۴۰ میلیارد کمبود تولید داریم که اگر این کمبود برطرف می شد، ۳۰ میلیارد دلار درآمد ایران بیشتر می شد و البته مهمترین عامل این موضوع تاخیر در بهره برداری از فازهای پارس جنوبی است.

زنگنه در پاسخ به سوالی درباره علت این تاخیرها گفت: بخش مهمی از این موضوع، مسئله مدیریت است و بخشی دیگر را مسائل تحریم و کمبود منابع مالی ایجاد کرده است.

وزیر نفت با اشاره به قول خود به حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان گفت: به ایشان قول داده ام تا آخر سال ۹۴، بتوانیم ۲۰۰ میلیون متر مکعب تولید گاز اضافی از پارس جنوبی و محدوده کیش داشته باشیم.

این مسئول با سابقه نفتی کشورمان همچنین بخش دیگری از برنامه های مهم خود را توسعه میدان های مشترک عنوان کرد و افزود: این موضوع خواست مردم و رهبر انقلاب است و تلاش خواهیم کرد عقب ماندگی ها در این زمینه و در میدانهای مشترک با کشورهایی چون عربستان، قطر و عراق جبران شود و بنده این کار را وظیفه ملی خود می دانم.

به گزارش صبحانه، وزیر نفت کشورمان همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت بنزین نیز گفت: گران شدن بنزین تصمیم ما نیست و دولت و مجلس باید در این زمینه برنامه ریزی و همفکری کنند.

وی تاکید کرد: دولت در این خصوص در حال بحث است و در فاز دوم هدفمندی که در میانه سال ۹۳ اعمال می شود، این مسئله نیز اجرایی می شود که البته بیان برخی قیمت ها مانند ۳ هزار تومان از قول بنده غلط است.

Share