جعفرزاده:رسیدگی به مشکلات رانندگان وظیفه مسوولان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت : رسیدگی و تلاش برای رفع مشکلات رانندگان و بخش حمل ونقل جاده ای وظیفه همه مسوولان است .  ˈ غلامعلی جعفرزاده ˈ روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و رانندگان استان اظهار کرد : اقدامات خوبی از […]

jafarzadeh3-300x180به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت : رسیدگی و تلاش برای رفع مشکلات رانندگان و بخش حمل ونقل جاده ای وظیفه همه مسوولان است .

 ˈ غلامعلی جعفرزاده ˈ روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و رانندگان استان اظهار کرد : اقدامات خوبی از سوی دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات مردم در حال انجام است .

وی تحویل به موقع قانون بودجه سال ۹۳ را از مهمترین اقدامات دولت عنوان کرد و افزود : با این اقدام دولت مدیران دستگاه های اجرایی سال آینده را برخلاف ۱۲ سال گذشته با شرایط مالی مشخص آغاز خواهند کرد .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد : این اقدام دولت در تلاش مسوولان برای رفع مشکلات مردم موثر است .

جعفرزاده با تاکید بر لزوم توجه مسوولان به بخش حمل و نقل و رانندگان تصریح کرد : ۱۰ درصد سهم تولید ناخالص ملی توسط بخش حمل و نقل ایجاد می شود .

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات این بخش مهم اشاره و خاطر نشان کرد : بالابودن میانگین عمر ناوگان مسافربری از جمله مینی بوس ، موانع ایجادشده برای تمدید کارت های هوشمند رانندگان و ارایه نشدن خدمات بیمه تکمیلی به رانندگان از مهمترین مشکلات این بخش است .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل کالای استان غیر بومی هستند گفت : جلوگیری از خروج سرمایه از استان نیازمند کمک مسوولان به افزایش سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل است .

جعفرزاده آسان سازی دریافت تسهیلات بانکی و افزایش این تسهیلات برای خرید ناوگان حمل و نقل مسافر و کالا در استان را از مهمترین راهکار های کاهش مشکلات موجود عنوان کرد .

وی با اشاره به بالابودن آمار تصادفات در استان تصریح کرد : قرار گرفتن گیلان در رتبه ۲۹ در بخش خط کشی راه ها ، رتبه ۲۸ در نصب علایم انتظامی و ۲۲ در نصب تابلوهای اطلاعاتی در کشور از مهمترین دلایل بالا بودن این آمار است .

در پایان مراسم ۱۱ راننده نمونه بخش حمل و نقل کالا و مسافر استان تجلیل شدند .

۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان نامگذاری شده است ./ایرنا

Share