استاندار گيلان:

نگاه بومی و سنتی در حوزه شهرسازی حفظ شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزادکتر محمدعلی نجفی در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید تلاش شود در حوزه شهرسازی، نگاه بومی و سنتی حفظ و گسترش یابد، گفت: اگر بتوانیم فرهنگ و سنت ها را حفظ کنیم، موجب جذب بیشتر گردشگر و افزایش منابع در آمدی برای استان خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی با بیانnajafi اینکه باید تلاش شود در حوزه شهرسازی، نگاه بومی و سنتی حفظ و گسترش یابد، گفت: اگر بتوانیم فرهنگ و سنت ها را حفظ کنیم، موجب جذب بیشتر گردشگر و افزایش منابع در آمدی برای استان خواهد شد .

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه در گیلان پتانسیل های بسیار خوب و بالقوه ای وجود دارد که باید به آنها هرچه بیشتر توجه شود، گفت: توریسم و گردشگری می تواند موجب تولید ثروت بسیار زیادی شود که یکی از این پتانسیل هاست.

دکتر نجفی با بیان اینکه توجه به خدمات و رفاه مردم جزء فریضه هایی است که مسئولین باید به آن بپردازند، اظهار کرد: نباید به شهرداری ها به صرف یک منبع درآمدی نگریسته شود و بخش اعظم کارها می بایست ارائه خدمت به مردم باشد .

وی در ادامه به طرح پیاده راه سازی خیابان اعلم الهدی رشت اشاره کرد و افزود: ایجاد طرح های اینچنینی موجب ایجاد فضای شاد و آرامی در بین مردم می شود به شرطی که جوانب مختلف کار درنظر گرفته شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه رشت باید جزو پاکترین شهرها باشد، تأکید کرد: به مبادی ورودی شهرها توجه بیشتری باید شود تا سیمای زیباترین پیدا کند، چرا که قضاوت بر شهرها از ورودی آنها صورت گیرد .

پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست با اشاره به قرار گرفتن رشت جزء کلانشهرهای کشور گفت: برای اجرای طرح جامع رشت همه دستگاه ها باید همکاری کنند .

وی خواستار توسعه خدمات محلی در نقاط مختلف شهر رشت شد و افزود: در کمیسیون های ماده ۵ شهرداری باید منافع شهروندان را بیشتر از منافع شهرداری در نظر بگیرند و انجام این امر نیازمند نظارت مستمر است .

وی با بیان اینکه موزه میراث روستایی گیلان نمونه کم نظیری در ارائه الگوی یک جاذبه بومی است که باید توسعه یابد، اظهار کرد: جاذبه ها و معماری بومی گیلان در طرح جامع شهری رشت مدنظر قرار گیرد

Share