جعفرزاده:۲۲۰۰ شهید رشت سند افتخاری برای مردم گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفر زاده عصر امروز در جمع مردم این شهرستان افزود: گیلان در طول تاریخ شاهد حضور انسان های آزاده و مبارزان فراوانی بوده  که بر آزادی نوع بشر و استقرار اسلام مجاهدت های بسیاری انجام داده اند. وی اظهارداشت: در این میان میرزا کوچک خان جنگلی به عنوان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفر زاده عصر امروز در جمع مردم این شهرستان افزود: گیلان در طول تاریخ شاهد حضور انسان های آزاده و مبارزان فراوانی بوده  که بر آزادی نوع بشر و استقرار اسلام مجاهدت های بسیاری انجام داده اند.jafarzadeh

وی اظهارداشت: در این میان میرزا کوچک خان جنگلی به عنوان نماد نهضت جنگل تنها یکی از این مفاخر است که به تنهایی امروزه مایه مباهات ایرانیان است.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی همچنین به نقش مردم رشت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش مردم این شهرستان در پشتیبانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس اعم از تامین نیرو، ارزاق و امکانات ستودنی است.

وی افزود: شهرستان رشت با هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع شامل شش بخش مرکزی، خمام، سنگر، کوچصفهان، لشت نشا، خشکبیجار و ۱۸ دهستان و ۲۹۶ آبادی است.

جعفرزاده  اظهارداشت: این شهرستان به جهت موقعیت جغرافیایی یعنی واقع شدن در جلگه مرکزی و وسعت زیاد آن، حاصلخیزی خاک و اراضی به جهت موقعیت ارتباطی یعنی قرار گرفتن بر سر راه تهران، قزوین، انزلی و آستارا از یکسو و مسیر جاده اصلی گیلان به مازندران و شرق استان از سوی دیگر  و به لحاظ موقعیت سیاسی و اداری یعنی واقع شدن شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان و رونق اقتصادی و گسترش شهرک های صنعتی و ایجاد کارخانه های صنعتی و تبع آن افزایش فعالیت های زراعی و تجاری دارای اهمیت فراوان است.

وی اذعان داشت: بر اساس اسناد معتبر، رشت دارای تاریخی کهن است و مردمانی با فرهنگ و عالم پرور در آن می زیسته اند، بناهای تاریخی بسیار بجا مانده از گذر سال ها موید صادقی بر این مدعاست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم توسعه کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و اظهارداشت: رشت فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف همچون زراعی، باغی، صنایع تبدیلی، آبزی پروری و سایر عرصه ها دارد.

وی همچنین ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در جامعه را از دغدغه های مسئولان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی ذکر کرد و یادآوردشد: گیلان به ویژه شهرستان رشت ظرفیت های مناسبی برای ایجاد اشتغال دارد بنابراین باید با برنامه ریزی هدفمند این پتانسیل ها را شکوفا کرد./مهر

Share