اینجا رشت است ونیز نیست! + عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با ادامه بارندگی‌های گیلان که از روز گذشته آغاز شده است، بار دیگر بسیاری از خیابان‌ها و معابر این استان به ویژه شهر رشت دچار آبگرفتگی شدند. ماموران شهرداری رشت از بامداد امروز در حال جمع‌کردن برگ‌های روی زمین هستند و در آماده‌باش کامل قرار دارند. بارش باران که همچنان نیز در حال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با ادامه بارندگی‌های گیلان که از روز گذشته آغاز شده است، بار دیگر بسیاری از خیابان‌ها و معابر این استان به ویژه شهر رشت دچار آبگرفتگی شدند.

ماموران شهرداری رشت از بامداد امروز در حال جمع‌کردن برگ‌های روی زمین هستند و در آماده‌باش کامل قرار دارند.

بارش باران که همچنان نیز در حال باریدن است، کوچه‌ها، معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی این شهر که مرکز استان گیلان است را دچار آبگرفتگی شدید کرده به طوری که انسان را به یاد ونیز ایتالیا می‌اندازد با این تفاوت که ونیز از یک نقطه برای تردد از قایق استفاده می‌شود اما شهر رشت با هر بار بارندگی تمام نقاط آن دچار آبگرفتگی شده که باید در همه آنها قایق گذاشته شود.

شهر رشت با هر بارندگی نیمه تعطیل می‌شود و به دلیل شدت آبگرفتگی‌ها مردم با مشکلات تردد مواجه شده و خودروها در خیابان‌های اصلی شهر با کندی حرکت می‌کنند.

*تداوم آبگرفتگی رشت تا پنجشنبه جاری

کارشناس هواشناسی گیلان درباره وضعیت هوای این استان اظهار کرد: تا روز پنجشنبه به دلیل حجم بارش‌های شرایط آبگرفتگی در بیشتر نقاط استان از جمله رشت فراهم است.

مازیار غلامی، با بیان اینکه ارتفاعات گیلان با بارش برف مواجه می‌شوند، افزود: از روز جمعه بارش باران به صورت پراکنده است.

وی سواحل و دریای گیلان را ناامن خواند و تصریح کرد: با روز پنجشنبه دریا طوفانی و برای استفاده نامناسب است.

کارشناس هواشناسی گیلان هوای این استان را سرد و با کاهش دما ذکر کرد.

*مدیریت بحران گیلان در حالت آماده‌باش

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز با اشاره به وضعیت بارش‌های مداوم و آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر شهر رشت و دیگر نقاط استان اظهار کرد: تمام دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل هستند.

افشین عزیزی، با بیان اینکه امیدواریم مردم دچار مشکلات نشوند، افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواسته شد تا از حداقل امکانات خود برای ارائه خدمات به مردم استفاده کنند.

وی تلفن‌های دستگاه‌های امدادی و خدماتی استان و ۱۳۷ شهرداری رشت، ۱۲۵ آتش‌نشانی، ۱۴۱ راه و شهرسازی، ۱۲۲ آب و فاضلاب و… را آماده دریافت مشکلات مردم دانست./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share