آیت الله رضا رمضانی گیلانی

اسلام با امنیت وابسته به زور ، زر و تزویر مخالف است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امنیتی که با زور، زر و تزویر باشد مورد تایید اسلام نیست، اعلام کرد: تحقق امنیت مادی و معنوی از اهداف قیام امام حسین(ع) بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رضا رمضانی گیلانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری دهه اول محرم که شب گذشته (۱۶ آبان) در مهدیه رشت برگزار شد، تحقق امنیت مادی و معنوی در جامعه را از اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و اظهار کرد: امام حسین(ع) درصدد است امنیت به معنای جامع کلمه در جامعه پیاده شود.

dsc222

مدیر موسسه دینی هامبورگ در آلمان خاطرنشان کرد: اگر جامعه ای به معنای درست کلمه اصلاح طلب باشد ایمان مردم تقویت شده و کرامت انسان حفظ می‌شود.

وی اعلام کرد: قرار گرفتن رحمت در کنار اخلاق، جامعه را به آرامش و امنیت می‌رساند.

از برتری‎های نظام اسلامی توجه به اخلاق است

آیت الله رمضانی گیلانی با بیان اینکه از مسائلی که تفاوت نظام اسلامی و غربی را مشخص می‌کند،امنیت اخلاقی است، گفت: در اسلام امنیت تنها معطوف به مادیات نشده و گستره وسیع‌تری مانند اخلاق، مسائل جنسی، حجاب و کرامت انسان ها را هم در بر می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام اجازه فاسد شدن به کسی نمی‌دهد و می‌خواهد جامعه پاکدامن باشد، اظهار کرد: در کشورهای غربی با اختصاص مکان‌هایی برای فساد و تصویب قانون‌هایی برای همجنس بازان به ترویج فساد در جامعه کمک می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در زمان امام حسین(ع) به نام اسلام در جامعه اسلامی اعمال خلاف اخلاق در احکام وجود داشت.

وی همچنین افزود: تمام رسوم غلطی که آنچه در دوران جاهلیت بوده در حکومت بنی‌امیه و در راس آنها در دوران یزید وجود داشته است.

مدیر موسسه دینی هامبورگ در آلمان، امنیت جانی، حیثیتی، فرهنگی و اقتصادی را از مهمترین اقسام امنیت برشمرد و گفت: در امنیت جانی، اندام، جان و بدن انسان باید امنیت داشته باشد و دولت اسلامی موظف است این امنیت را برای اعضای جامعه چه مسلمان باشد و چه غیر مسلمان تامین کند.

وی با اشاره به آیات ۲۸ تا ۳۰ سوره مائده در خصوص امنیت جانی، اظهار کرد: ماجرای کشته شدن هابیل و نکوهش صفت حسد به صورت یک مسئله اخلاقی، ارزشی و انسانی مورد توجه قرآن قرار گرفته است.

توجه اسلام به امنیت جانی

آیت الله رمضانی اذعان کرد: این مفهوم قرآنی که اگر کسی انسانی را بکشد مانند آن است که همه انسان‌ها را کشته و اگر کسی یک نفر را نجات دهد مانند آن است که تمام انسان ها را نجات داده است حاکی از اهمیت اسلام به امنیت جانی است.

وی با بیان اینکه اگر یک نفر چه از نظر جانی و چه از نظر روحی و معنوی احیا شود، یک مبحث اخلاقی است، گفت: بر همین اساس وظیفه قاضی در جامعه اسلامی ایجاد فضایی امن از نظر جانی، حیثیت و آبرو در جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) می‌بیند اصلاً امنیت در جامعه وجود ندارد و با زور جان آدم‌ها را می‌گیرند و برای حیثیت افراد ارزش قائل نیستند.

وی تصریح کرد: امنیتی که با زور، زر و تزویر باشد مورد تایید اسلام نیست.

مدیر موسسه دینی هامبورگ در آلمان، در خصوص امنیت حیثیتی و جایگاه آن در نظام اسلامی اعلام کرد: دولت اسلامی موظف به برنامه‌ریزی و اجرای احکام است تا آبرو و جایگاه معنوی افراد جامعه حفظ شود.

آیت الله رمضانی گیلانی اظهار کرد: امام حسین(ع) می‌خواهد نظامی اسلامی تشکیل دهد تا افراد جامعه از امنیت جیثیتی برخوردار باشند./شبستان

Share