آغاز برداشت زعفران در صومعه سرا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا از برداشت محصول زعفران در ۱۲ هزار مترمربع از زمین‏های کشاورزی این شهرستان خبر داد . احمد پادیاب اظهار کرد: این محصول سال گذشته در پنج هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان صومعه سرا کشت شده بود که امسال بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا از برداشت محصول زعفران در ۱۲ هزار مترمربع از زمین‏های کشاورزی این شهرستان خبر داد .

احمد پادیاب اظهار کرد: این محصول سال گذشته در پنج هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان صومعه سرا کشت شده بود که امسال بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است .

26042

وی پیش بینی کرد: امسال کشاورزان زعفران کار شهرستان صومعه سرا سه کیلوگرم زعفران به ارزش اقتصادی ۲۱۰ میلیون ریال برداشت کنند.

پادیاب قیمت هر گرم زعفران را در سال جاری ۷۰ هزار ریال اعلام کرد .

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه توزیع کود شیمیایی سال زراعی جدید از دو ماه گذشته در این شهرستان آغاز شده است، گفت: تاکنون ۴۰۰ تن کود شیمیایی در دو مرحله خریداری و در حال توزیع بین کشاورزان این شهرستان است.

پادیاب با اعلام اینکه نیاز سالانه کود کشاورزی اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا پنج هزار تن است، از کشاورزان این شهرستان خواست تا با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی سهمیه کود شیمیایی خود را دریافت کنند./ایسنا

 

 

Share