دکتر حسن تامینی:

پیگیری سلامت و درمان رایگان در کمیسیون بهداشت مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: رایگان شدن بخش سلامت و درمان در کمیسیون مجلس شورای اسلامی در حال اقدام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن تامینی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مصوبات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: بحث سرانه درمان در بهداشت و درمان از نگرانی‌هایی بود که در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرانه درمان تاثیراتی روی مردم داشت، افزود: بیشترین تحمل مردم در حوزه سلامت است زیرا سه موضوع بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم که در بحث آموزش شرایط خوبی وجود دارد و بهداشت نیز به طور مستقیم خود را نشان نمی‌دهد.tamini

*افزایش نارضایتی در بخش درمان

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه درمان بیشترین نقش را در سلامت دارد، گفت: نارضایتی در این بخش زیاد است.

وی ادامه داد: سعی کردیم شرایط را در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و بخش درمان مستقیم، که مردم با آن مواجه هستند تا حدودی بهتر شود اما اکنون شرایط سختی در این فضا حاکم است.

تامینی، برطرف شدن مشکل درمان را از مسایل جدی عنوان کرد و یادآور شد: نشست‌های متعدد و کارگروه بهداشت و درمان توسط روحانی تشکیل شد.

وی ادامه داد:در این کارگروه پیشنهاد شده که در حوزه سلامت، بیماری‌ها و مشکلاتی که مردم از روی اجبار به بیمارستان‌ها کشیده می‌شوند، بتوانیم با هماهنگی رئیس مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان و کارگروه رئیس جمهور و وزارت بهداشت، بخش سلامت و درمان را رایگان کنیم.

این مسئول با تصریح بر اینکه کارگروه‌های مذکور در حال اقدام روی پیشنهاد رایگان شدن سلامت و درمان مردم هستند، افزود: بنده به عنوان عضو این کارگروه در حال کار کردن روی پیشنهاد رایگان کردن بخش سلامت و درمان هستیم و اینکه چگونه می‌توانیم بار این مشکل را از روی مردم برداریم تا نگران سلامت و بیماری خود در بیمارستان‌ها نباشند.

*پیگیری مطالبات پرسنل در کمیسیون بهداشت و درمان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: بحث دیگری که با نوبخت صورت گرفت مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله گیلان است که حقوق ماهانه پرسنل با تأخیر پرداخت می‌شود و در برخی مواقع نیز حقوق‌های قراردادی‌ها را نتوانستند پرداخت کنند.

وی پیگیری مطالبات پرسنل علوم پزشکی را از جمله بحث‌های مطرح‌شده ذکر کرد و یادآور شد: بسیاری از مطالبات اضافه‌کاری و داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها پرداخت نشده که در تلاش برای برطرف شدن مشکلات هستیم که شرایط در حال بهبود شدن است.

*پیگیری مشکلات دفترچه‌های درمان در کمیسیون بهداشت و درمان

تامینی، وضعیت دفترچه‌های درمان را از موضوعات قابل پیگیری در کمیسیون بهداشت و درمان ذکر کرد و گفت: بسیاری از مردم به ویژه روستایی ابراز گله‌مندی می‌کنند از اینکه دفترچه‌های درمان آنها مورد قبول برخی نهادها نیست و کیفیت و کارایی لازم را ندارد.

وی اضافه کرد: حق مردم ما نیست که دفترچه‌های درمان آنها مورد قبول واقع نشود و اکنون با توجه به مصوبه مجلس روی دفترچه‌های بیمه اقدام‌هایی در حال انجام شدن است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه چهار بحث عمده در کمیسیون مذکور در حال پیگیری است، متذکر شد: بهداشت و مواد غذایی از جمله مواردی است که در کمیسیون پیگیری می‌شود.

*تعرفه‌های پزشکی متولی مشخص ندارد

وی در باره تعرفه‌های پزشکی تصریح کرد: تعرفه‌های پزشکی در یکی دو سال اخیر متولی مشخصی ندارد و عملاً نتوانستند روی آن برنامه‌ریزی درست انجام دهند.

تامینی با اشاره به اینکه نظام‌پزشکی در گذشته متولی تعرفه‌گذاری بود، خاطرنشان کرد: در یکی دو سال اخیر این مسئولیت از نظام پزشکی گرفته شد و دولت دخالت‌هایی کرد و نتوانست کار را مدیریت کند.

وی یادآور شد: با هماهنگی کمیسیون و وزارت بهداشت و نظام پزشکی اتفاق نظر واحدی ایجاد شده که به‌زودی مشکل تعرفه‌ها برطرف می‌شود.

 

Share