رودسر میزبان ۲ شهید گمنام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن عاطفه‌ها در دبستان خدیجه کبری (س) این شهرستان، با تبریک بازگشایی مدارس و جشن عاطفه‌ها، اظهار کرد: مردم ایران ثابت کردند با وحدت و همدلی توانسته‌اند برای ترمیم نواقص جامعه یک الگوی عاطفی، احساسی و رأفت در دنیا باشند. *میزبانی رودسر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن عاطفه‌ها در دبستان خدیجه کبری (س) این شهرستان، با تبریک بازگشایی مدارس و جشن

عاطفه‌ها، اظهار کرد: مردم ایران ثابت کردند با وحدت و همدلی توانسته‌اند برای ترمیم نواقص جامعه یک الگوی عاطفی، احساسی و رأفت در دنیا باشند.

*میزبانی رودسر از دو شهید گمنام

وی افزود: مردم ولایت‌مدار ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس توانسته‌اند با نیروی وحدت و همدلی و ایستادگی در مقابل تجاوز دشمنان از ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا دفاع کنند.

این مسئول، فرهنگ غنی کشور اسلامی ایران را نشأت گرفته از آموزه‌های دینی دانست و تصریح کرد: ما یاد گرفته‌ایم هرجا به نیازمندی کمک کنیم چند برابر آن را حتماً در جای دیگر دریافت می‌کنیم.

وی، گفت: این ایام، تقسیم شادی‌هاست بنابراین باید با احسان خود به یاری افراد ناتوان و شریف بشتابیم و نهال عاطفه را در دل‌های آنها بکاریم.

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار رودسر به برگزاری یادواره ۷۰۰ شهید این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: رودسر در روز ۱۴ مهر جاری میزبان دو شهید گمنام است که در پارک شهید انصاری این شهرستان به خاک سپرده می‌شوند.

*برگزاری جشن‌ عاطفه‌ها با ۲۸ صندوق ثابت و سیار در رودسر

رئیس کمیته امداد رودسر نیز در ادامه مراسم مذکور با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها با مشارکت کمیته امداد، آموزش و پرورش و دانش‌آموزان برگزار می‌شود، اظهار کرد: شش هزار و ۸۴۶ خانواده رودسری تحت پوشش این نهاد هستند.

روح‌الله رستم‌پور، افزود: از این تعداد، ۵۵۰ نفر دانش‌آموز و ۲۶۲ نفر دانشجو زیرپوشش کمیته امداد رودسر هستند.

وی، با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها با ۲۰ ایستگاه ثابت و ۸ صندوق سیار در مناطق شهری و روستایی رودسر برگزار می‌شود، متذکر شد: این جشن از امروز به مدت سه روز و با مشارکت ۵۰ نفر از عوامل اجرایی ادامه دارد.

این مسئول، خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها فردا پنجشنبه نیز در معابر و میادین شهر و روز جمعه در محل برگزاری نماز جمعه برگزار می‌شود.

به گفته وی، از ابتدای سال تحصیلی جدید بالغ بر ۱۸۰ میلیون ریال پوشاک و نوشت‌افزار با اولویت دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع شده است.

رستم‌پور، یادآور شد: سال گذشته در جشن عاطفه‌ها بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد.

*کمک‌های جشن عاطفه‌های هر مدرسه به دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه اهدا می‌شود

رئیس اداره آموزش و پروش رودسر، در ادامه مراسم مذکور گفت: امروز همزمان با سراسر کشور جشن عاطفه‌ها به صورت نمادین در دبستان حضرت خدیجه کبری (س) رودسر با همکاری و مشارکت کمیته امداد برگزار شد.

عبدالحسین اسماعیلی، افزود: برگزاری این جشن در مدارس برای فرهنگ‌سازی و نمایش نوعدوستی در بین دانش‌آموزان و آماده کردن آنها از دوران طفولیت با آموزه‌های دینی است.

وی، از برگزاری جشن عاطفه‌ها در تمام مدارس در روز شنبه هر هفته در قالب صندوق حامیان مهر در طول سال تحصیلی خبر داد و متذکر شد: کمک‌های جمع‌آوری شده ۱۰۰درصد برای دانش‌آموزان نیازمند همان مدارس استفاده می‌شود./فارس

Share