روزنامه الوطن کویت منتشر کرد:

روح‌الله قهرمانی چابک با کارنامه درخشان به ایران بازگشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روزنامه الوطن کویت :عملکرد فعال و تأثیرگذار قهرمانی چابک در زمینه دیپلماسی اقتصادی موجب شد که سفارت ایران در کویت جزء برترین سفارتخانه‌های موفق ایران در دنیا شناخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ملاقات خداحافظی روح‌الله قهرمانی چابک که در غیاب امیر کویت، با حضور ولیعهد این کشور، قائم‌مقام وزیر امور خارجه و سفرای کشورهای دیگر برگزار شد، با بسیار عالی و مؤثر توصیف شدن مأموریت سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کویت، از پیگیری‌های اثربخش و خدمات شایسته روح‌الله قهرمانی چابک قدردانی و تجلیل شد.

 

محمد صاحبی ـ یکی از ایرانیان مقیم و عضو گروه دوستی ایران و کویت ـ نیز با انتشار یادداشتی در روزنامه‌ “الوطن” با اشاره به عملکرد سی ماهه روح‌الله قهرمانی چابک در این کشور نوشت: مهندس روح‌الله قهرمانی چابک، استاندار یکی از استان‌های بزرگ و حساس جمهوری اسلامی ایران بود که با ایجاد طرح‌های مهم عمرانی و صنعتی در استان گیلان، موفق شد پایگاه مردمی وسیعی کسب کند و از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.
این موفقیت چشمگیر در مدیریت استان ۵ میلیون نفره گیلان باعث شد تا دولت جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر اهمیتی که برای روابط رو به گسترش با کویت قائل بود، وی را به‌عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار به این کشور دوست و بردار اعزام کند.
با ورود قهرمانی چابک به کویت تحول قابل توجهی در عملکرد سفارت و ارتباط آن با نهادهای کویتی، اعم از رسمی و مردمی ایجاد شد، به‌طوری که فراهم آوردن تسهیلات مناسب برای سفر مردم کویت به شهرهای مختلف ایران، به‌خصوص به شهر مقدس مشهد موجب افزایش چشمگیر تعداد زائران کویتی گردید و امروزه با افزایش قابل توجه تعداد پروازها به شهرهای متعدد ایران، شاهد هستیم که هر ماهه ده‌ها هزار نفر برای گردش، زیارت، درمان و دیگر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی، راهی ایران می‌شوند.
عملکرد فعال و تأثیرگذار قهرمانی چابک در زمینه دیپلماسی اقتصادی موجب شد که سفارت ایران در کویت جزء برترین سفارتخانه‌های موفق ایران در دنیا شناخته شود.
با همت و پیگیری این سفیر پرتلاش، کمیته‌های حقوقی، بازرگانی و کنسولی دو کشور تشکیل شد و بستری را برای تحکیم و تقویت روابط گسترده دوجانبه فراهم ساخت.
سفرهای متعدد رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزراء و وزیر امور خارجه ایران به کویت و حضور مسئولان بلندپایه کویتی در ایران، بخشی از عملکرد شایسته، مؤثر و قابل توجه قهرمانی چابک است.
این عملکرد به مسائل سیاسی و دیپلماسی اقتصادی محدود و منحصر نبوده، بلکه شامل دیپلماسی عمومی، مانند سفر تیم‌های ورزشی، فرهنگی و هنری دو کشور جهت تحکیم مناسبات مردمی بوده و فضای حاکم بر مناسبات دوستانه دو کشور طی دو سال و چند ماه گذشته همواره مورد رضایت و حمایت مسئولان دو کشور بوده و هست.

 

دلسوزی قهرمانی چابک برای زندانیان ایرانی، از دیگر عوامل موفقیت اوست که مرتباً از زندان بازدید می‌کرد و از احوال و اوضاع و مشکلات احتمالی زندانیان مطلع می‌شد و با تلاش ایشان، قانون انتقال و مبادله زندانیان و اتمام مدت محکومیت در ایران اجرا شد.
همچنین رسیدگی به مسائل اتباع ایرانی و تلاش برای حل و فصل آن با هماهنگی ادارات کویتی، سبب محبوبیت روزافزون قهرمانی چابک به‌عنوان یک سفیر مردمی و انسان‌دوست شده است.
حضور و ارتباط قهرمانی چابک با اقشار مختلف کویت، اعم از نمایندگان مجلس الامه یا شخصیت‌های اجتماعی و فرهنگی کویت باعث شد که دوستان زیادی کسب کند که این دوستی‌های برادرانه قطعاً برای پیشبرد اهداف دو کشور همسایه و مسلمان مؤثر و کارساز خواهد بود.
در مراسم بزرگداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران در کویت همه ساله شاهد حضور گروه‌های کثیری از نخبگان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کویت بودیم و این حاصل روابط صمیمانه قهرمانی چابک با جامعه فرهیخته این کشور است.
اظهارنظرهای قهرمانی چابک پیرامون مسائل سیاسی و تحولات منطقه‌ای، بیان دیدگاه‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران برای ارباب جرائد و خبرنگاران موجب شد که مخاطبان همواره از اخبار واقعی ایران آگاه شوند و خبر شفاف و صحیح را از منبع اصلی خود دریافت کنند، به گونه‌ای که تا کنون ده‌ها مصاحبه و اظهارنظر در جرائد روزانه و مجلات هفتگی از وی درج شده است.
گفتنی است، روح‌الله قهرمانی چابک پس از پایان مسئولیت در استانداری گیلان، از اسفند سال ۱۳۸۹ تا شهریور ماه سال جاری، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کویت بود.

منبع:لاهیگ

Share