دکتر نوبخت :

کسب مقامات عالی دولتی در ایران دور از دسترس نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : معاون برنامه‏ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه عنوان دانش‏آموز در مدرسه شهید بهشتی رشت تحصیل کرده‏ام، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کسب مقامات عالی دولتی به راحتی امکان پذیر بوده که نسبت به مزدوری‏های نظام گذشته، این موضوع به عنوان امتیازی ویژه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‏رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : معاون برنامه‏ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه عنوان دانش‏آموز در مدرسه شهید بهشتی رشت تحصیل کرده‏ام، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کسب مقامات عالی دولتی به راحتی امکان پذیر بوده که نسبت به مزدوری‏های نظام گذشته، این موضوع به عنوان امتیازی ویژه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‏رود.

ImageThumb2 (1)

آئین بازگشایی مدارس رشت صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی رشت برگزار شد.

دکتر محمدباقر نوبخت معاون برنامه‏ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در این مراسم ضمن گرامیداشت بازگشایی مدارس و هفته‏ی دفاع مقدس، تلاقی این دو رویداد مهم را بسیار ارزنده برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‏های شدید، جنگ برای ملت ایران تمام نشده است بلکه شکل آن تغییر کرده و سلاح ما نیز به منطق و بیان تغییر کرده است.

وی حضور ۴ نسل از فرهنگیان در این مراسم را نقطه‏ی عطف این آئین دانست و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگان علمی استان، دبیرستان پسرانه شهید بهشتی رشت را یک مکان تاریخی و با سابقه علمی کهن توصیف کرد و ادامه داد: این مکان مقدس در طول مبارزات انقلاب نیز یکی از کانون‏های مهم به شمار می‏رفت که در بسیاری از این دوران، فعالیت‏های مذهبی و فرهنگی خوبی از قبیل برگزاری نمازجمعه و تعیین مقصد راهپیمایی نیز در آن صورت گرفته است.

نوبخت با گرامیداشت مقام جانبازان جنگ تحمیلی، حضور کیهان هاشم‏نیا استاندار گیلان و غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی را از نقاط برجسته در حوزه‏ی مدیریت استان برشمرد و آنها را سمبل ایثار، جهاد و شهادت دانست که در راه بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان خود مایه گذاشته‏اند.

وی همچنین به حضور سردار هامون محمدی فرمانده سپاه قدس گیلان و سردار ابراهیم قائدرحمتی فرمانده انتظامی استان در این مراسم نیز اشاره و آنها را فرماندهان سرافراز دفاع مقدس معرفی کرد که حضور آزادانه مردم در عرصه‏های اجتماعی ثمره زحمات این عزیزان بوده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور همچنین یاد دوستان شهید خود را نیز گرامی داشت و از درگاه خدا برای آنها طلب مغفرت و برای دوستان حاضر خود نیز طلب سلامتی کرد.

نوبخت با اشاره به دوران مدیریت خود در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی رشت، این مدرسه را به منزله دانشگاه برای خود توصیف کرد و خطاب به دانش آموزان این مرکز آموزشی، بر احترام هرچه بیشتر به والدین و معلمان تاکید کرد و ادامه داد: هرگز از سختی‏های مسیر کسب علم نهراسید بلکه با اعتماد به خدا و پشتکار خود موانع موجود را پشت سر گذاشته و به مدارج عالی فکر کنید.

وی ادامه داد: بنده نیز روزی مانند شما به عنوان دانش‏آموز در این مدرسه تحصیل کرده‏ام و اگر امروز به عنوان معاون رئیس جمهور در حضور شما صحبت می‏کنم، نشان از این دارد که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کسب مقامات عالی دولتی به راحتی امکان پذیر بوده که نسبت به مزدوری‏های نظام گذشته، این موضوع به عنوان امتیازی ویژه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‏رود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به حضور دکتر روحانی در نیویورک به جهت سخنرانی در سازمان ملل، رئیس جمهور را فردی دانست که می‏خواهد با مذاکرات رو در رو و با برنامه‏ای در قالب نرمش قهرمانانه حقوق ملت ایران را از افرادی که نمی‏خواهند حقوق یک ملت بزرگ را به رسمیت بشناسند پس بگیرد.

وی همچنین به جهت موفقیت تیم ایرانی در مذاکرات و سخنرانی‏های سازمان ملل، از ملت ایران برای این عزیزان خواستار طلب دعای خیر از درگاه خداوند شد.

دکتر محمدباقر نوبخت در پایان ضمن تقدیر از اساتید و معلمان خود در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی، با اهدای دل نوشته‏های خود به این عزیزان، از آنها تقدیر و تشکر بعمل آورد./ایسنا

 

دکتر نوبخت صبح امروز به مدرسه دوران تحصیل خود رفت

Share