آیت‌الله زین‌العابدین قربانی

ایران اجازه نمی‌دهد تحرکات داعش در منطقه ادامه یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت با بیان اینکه داعش توسط آمریکا و صهیونیست به وجود آمده است، گفت: ائتلاف علیه داعش جنگ مزورانه در منطقه است.

همه ما بایستی با حضور همیشگی خود در صحنه، قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت با بیان اینکه داعش توسط آمریکا و صهیونیست به وجود آمده است، گفت: ائتلاف علیه داعش جنگ مزورانه در منطقه است.

ghorbani-830231 آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد امام هادی (ع) و در آستانه عید غدیر اظهار کرد: عید غدیر بنیاد امامت با تعیین علی (ع) به عنوان جانشین پس از رسول‌الله (ص) است.

وی امام را به معنای پیشوا عنوان کرد و افزود: دو نوع امام داریم که یکی از طرف مردم انتخاب می‌شود اما شیعه اعتقاد دارد امام باید از جانب خدا تعیین شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه جامعه بدون پیشوا دچار هرج و مرج می‌شود، گفت: از نگاه شیعه امامت رکن و اساس دین است.

وی درباره پیدایش داعش، تصریح کرد: سرمایه‌داران آمریکایی و رژیم صهیونیستی به اوباما فشار می‌آوردند که داعش را از بین نبرد و با دولت سوریه مقابله کند.

خطیب جمعه رشت افزود: نیروهای آمریکایی به بهانه مقابله با داعش زیرساخت‌های سوریه را بمباران می‌کنند و می‌خواهند سوریه را از بین ببرند.

وی، ایجاد داعش را بهانه‌ای برای آرامش رژیم صهیونیستی دانست و گفت: ایران اجازه نمی‌دهد تحرکات داعش در منطقه ادامه یابد.

قربانی در ادامه به ولادت علی نقی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: زیارت جامعه کبیره و جبر اختیار از آثار  امام دهم بوده و ۱۰۰ ویژگی ائمه (ع) در جامعه کبیره بیان شده است.

وی با اشاره به جنایات منافقان گفت: منافقان ۱۸ هزار نفر از مردم حزب‌الله مومن و عده‌ای از ائمه جمعه را ترور کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا و انگلیس و اروپا منافقان را تروریسم نمی‌شناسند، گفت: آنها ایران را تروریسم می‌نامند و به عراق فشار آوردند که منافقان را در عراق نگه‌دارند و هیچ کشوری آنها را نمی‌پذیرد.

وی درباره روز همکاری اولیا و مربیان خاطرنشان کرد: تمام تربیت دانش‌آموزان نباید به ‌عهده آموزش و پرورش باشد.

وی کمیته امداد را متولی برگزاری جشن عاطفه‌ها دانست و از مردم خواست در این راستا کمک کنند.

قربانی با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی، برقراری امنیت جامعه را حاصل تلاش این نیرو عنوان کرد.

/فارس

Share