آیت الله جوادی آملی:

تماس اوباما با رئیس جمهور ایران نشانه عزتمندی ایران اسلامی است

آیت الله جوادی آملی گفت: اینکه امروز رئیس جمهور آمریکا، اوباما با رئیس جمهور ایران تماس می‌گیرد به برکت آبروی خون شهداست که برای کشور ما عزت و شرافت به ارمغان آورده‌اند و باعث عزتمندی ایران اسلامی شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله جوادی آملی در دیدار با محمد دلبری شهردار قم، با تبریک انتخاب مجدد وی به عنوان شهردار این شهرستان اظهار کرد: انتخاب شما به عنوان شهردار توسط شورای محترم شهر انتخاب درست و به جایی بوده است.javadi

مرجع تقلید شیعیان افزود: سیاسیت اصلی جامعه اصلی در گرو فقیه وارسته‌ی آشنا به فقه الهی و پزشکان متعهد و متخصص و نیروهای نظامی خیرخواه  مورد اطاعات است.

وی با اشاره به اینکه ما باید شکرگذار میراث اهل بیت و خون شهدای دفاع مقدس باشیم تصریح کرد:قطعا اگر نیروهای رزمنده به عنوان نیروهای نظامی در جبهه‌های حق علیه باطل نمی‌بود در حال حاظر  نامی از اسلام در کشورمان باقی نمانده بود.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: ایران وامدار اسلام است و در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام با پرچم یا زهرا(س) و یا حسین(ع) در خاکریزها با نوای «یا حسین» و «یا کربلا» فتح و ظفر می‌آفریدند و مقاومت می‌کردند و خبری از «مرز پر گوهر» نبود. در شرایط حاضر نیز اگر برای کشور مشکل دیگری به وجود آید، «یاحسین» گفتن‌ها به فریاد ما خواهد رسید.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: ما در کنار سفره اهل بیت(ع) هستیم و از ایشان استمداد می جوییم اما در گذشته و قبل از پیروزی انقلاب با پرچم سه رنگ نفت، گاز و منابع ملت را غارت کردند   در حالی که بعد از انقلاب، برای ارتباط با ما باید تلاش زیادی انجام دهند و این‌ها همه از برکت اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اینکه امروز رئیس جمهور آمریکا، اوباما با رئیس جمهور ایران تماس می‌گیرد به برکت آبروی خون شهداست که برای کشور ما عزت و شرافت به ارمغان آورده‌اند و باعث عزتمندی ایران اسلامی شده‌اند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر شهرها شهر اسلامی و شهرداری‌ها شهرداری‌های اسلامی است باید از رهنمودهای اهل بیت استفاده کنیم، تصریح کرد: امام صادق (ع) سه اصل هوای سالم، آب فراوان و خاک حاصل خیز را به عنوان اصول بنای شهر عنوان می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: شهردار باید زمین شناس باشد تا بداند شهر را به کدام مسیر هدایت کند تا برای مثال روی گسل زلزله قرار نگیرد.

آیت الله جوادی آملی افزود: علاوه بر زمین شناسی شهردار باید هواشناس باشد تا بداند کارخانه را در کجا بنا کند تا مسیر باد دود حاصل از کارخانه را به بیرون از شهر هدایت کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: کسی که کویری فکر می‌کند و کویری زندگی می‌کند به درد مدیریت شهری نمی‌خورد.

وی تصریح کرد:  وقتی عربستانی که در خط استوایی قرار دارد صحرای عرفات را تبدیل به جنگلی می‌کند قطعا ما نیز می‌توانیم شهر قم را به جنگلی برای زائران و مجاوران حضرت معصومه تبدیل کنیم.

آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: نشر و ترویج  دین با شناخت تمامی ابعدا و عملیاتی سازی و تدیل دین  به عنوان الگویی مناسب صورت پذیر است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: این امید است  که در دوران جدید مدیریت شما، خدمت به مردم در بخش‌های مختلف بیشتر شود و مردم شاهد خدمات بهتری باشند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های خوبی در زمینه فضای سبز در سال‌های اخیر صورت گرفته است، افزود: مجموعه شهرداری باید نگاهی دقیق تر به مقوله فضای سبز در سال‌های پیش رو داشته  باشد.

Share