گزارش تصویری دو مراسم تقدیر پرحاشیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : دیروز، روز تقدیرهای متفاوت و خبرساز بود. یکی در یک موسسه فرهنگی رسانه ای که حضور چهره هایی از طیف های متفاوت سیاسی و فرهنگی، یکی از ویژگی های آن بود و دیگری مراسم تقدیری که مسجد جامع سمنگان برای یکی از اهالی سرشناس محله نارمک گرفته بود. تقدیری که البته کم هم حاشیه نداشت.

نمازگزاران مسجدجامع سمنگان، دیشب شاهد مراسم تقدیر از  یک چهره هم محله ای بودند.«محمود احمدی نژاد» دیشب به دعوت مسئولان مسجد جامع سمنگان، به این مسجد رفت تا مراسم تقدیر از رئیس جمهور دولت نهم و دهم برگزار شود. حاشیه های این مراسم البته غیر از اهدای تابلو فرش منقش به آیه شریفه «و ان یکاد…»، در پایان مراسم و پاسخ های رئیس جمهور سابق به پرسش های خبرنگاران بود.

احمدی نژاد در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که  پرسید چرا با رسانه های داخلی مصاحبه نمی کنید، گفت: «خیلی از رسانه های داخلی، خارجی هستند.»

رئیس دولت نهم و دهم در پاسخ به این سوال که چه خبر جدیدی از حضور خود در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام دارید، هم گفت: «منظور شما این است که نور آنجا چگونه است؟ یا اینکه میوه و شیرینی هست یا خیر؟ عده ای حرف می زنند، عده ای گوش می دهند، دوباره عده ای دیگر حرف می زنند و عده ای دیگر گوش می دهند. دستور جلسه می گذارند و بحث می کنند و بعد تصمیم می گیرند.همه در این جلسات روی صندلی می نشینند و مثل ما الان نمی ایستند.»

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می شود کامیونی پر از هدایای دوران ریاست جمهوری شما از نهاد ریاست جمهوری خارج شده است،لبخند زد و گفت: «حرف که زیاد می زنند.»

رئیس جمهور سابق در پاسخ به این پرسش که چه حسی دارید استقبال کنندگان از شما کم شده است هم گفت: «کجا کم شده؟ ما که بدون خبر به این مسجد آمدیم.»

بوسه بر دستان همسر

تهران، دیروز  میزبان یک مراسم تقدیر دیگر هم بود. آن هم به همت موسسه «اوج» که برای «محمدحسین جعفریان» شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و مستندساز، مراسم بزرگداشت برگزار کرد.

حضور چهره های مختلف از طیف های مختلف فرهنگی و هنری، یکی از حاشیه های این مراسم بود. قرارگرفتن نام هایی  همچون «حجت الاسلام محمدعلی زم»، «بهروز افخمی»،«علیرضا قزوه»، »وحید یامین پور» ، «حجت الاسلام محمدرضا زائری»، «شهرام شکیبا» و … در یک مراسم، از جمله حاشیه های این مراسم تقدیر بود. ضمن این که که سفیر افغانستان، کلاه مخصوص «احمدشاه مسعود» مبارز شهید افغان را به پاس تلاشهای جعفریان در زمان حضورش در افغانستان، به وی اهدا کرد.

اما بی شک، مهم ترین حاشیه این مراسم که با تشویق و ابراز احساسات حاضران هم همراه شد، بوسه همسر جعفریان بر دستان او بود. «ساقی جعفریان» که پیش از این هم با انتشار نامه ای سرگشاده، به استقبال این مراسم بزرگداشت رفته بود، دیروز و در مراسم بزرگداشت، به ناگاه خم شد و بر دستان همسرش محمدحسین جعفریان بوسه زد. کاری که از لنز  دوربین عکاسان هم پنهان نماند و  به سرعت هم در رسانه های مختلف بازتاب داشت.

Share