"مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود"

لاهوتی: ادارات ارشاد متولی اجرای طرح‌های فرهنگی در ساحل دریا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی اجرای طرح‌های فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی دریا عنوان کرد و افزود: حضور بخش خصوصی در طرح‌های سالم‌سازی دریا بررسی شده و تا یک ماه آینده قانون جامع و مدونی در مجلس تدوین می‌شود.

اتمام 99 درصدی پروژه درمان‌بستر اطاقور لنگرود/اجرای پروژه پایگاه امداد هوایی شرق گیلان در لنگرود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی در مراسم افتتاح نخستین طرح سرپوشیده سالم‌سازی دریا ویژه بانوان در مجتمع هتل ستاره چمخاله اظهار کرد: درباره صنعت گردشگری کشور دغدغه وجود دارد.lahoti

وی از ارائه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه مستقل به‌زودی در مجلس خبر داد و افزود: خاطره بدی از تبدیل شدن تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان نداریم و این وزارتخانه اکنون پاسخگو است.

لاهوتی با اشاره به مسئولیت‌های مختلف رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: درآمد صنعت گردشگری کشور در افق ۱۴۰۴ باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس درآمد سالانه ترکیه در بخش گردشگری را ۲۶ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ترکیه در ردیف سی‌وهفتم جاذبه گردشگری دنیا است.

وی به جایگاه دهم جاذبه‌های گردشگری ایران در جهان اشاره کرد و یادآور شد: درآمد سالانه گردشگری ایران یک میلیارد دلار است.

لاهوتی خواستار تحول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد و بیان کرد: بخش گردشگری مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری در کشور است و جایگاه ایران در صنعت گردشگری دنیا باید ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس، گردشگری را از جاذبه‌های ویژه گیلان دانست و اذعان کرد: گیلان استانی آرام محسوب می‌شود و هرج و مرج در آن حاکم نیست.

وی با بیان اینکه طرح‌های جامع برای گردشگری گیلان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: طرح‌های گردشگری استان با اصول صحیح پیش می‌رود.

لاهوتی به دغدغه نمایندگان مجلس درباره ماده ۱۷۸ قانون پنجم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: سالانه حدود ۶۰۰ نفر در ساحل استان‌های شمالی غرق می‌شوند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به تکلیف دولت به تشکیل سازمان عمران دریا، اظهار کرد: طرح‌های سالم‌سازی دریا اکنون متولی مشخصی ندارد.

وی دریا را متعلق به تمام مردم ایران دانست و تصریح کرد: امکانات محدود طرح‌های سالم‌سازی دریا سبب به وجود آمدن حادثه‌های تلخ شده است.

لاهوتی از تصویب اساسنامه سازمان عمران دریا در هیئت دولت خبر داد و بیان کرد: سازمان عمران دریا متولی برنامه‌ریزی و مدیریت ساحل دریا معرفی شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه شورای راهبردی ساحل دریا در استان‌ها تعریف شده است، یادآور شد: شورای راهبردی طرح‌های دریا در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.

*ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اجرای طرح‌های فرهنگی در ساحل دریا است

وی، فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی اجرای طرح‌های فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی دریا عنوان کرد و افزود: حضور بخش خصوصی در طرح‌های سالم‌سازی دریا بررسی شده و تا یک ماه آینده قانون جامع و مدونی در مجلس تدوین می‌شود.

لاهوتی در ادامه به آزادسازی تمام حریم ساحل لنگرود اشاره کرد و گفت: مالکیت ساحل دریا متعلق به دولت است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به راه‌اندازی شش طرح سالم‌سازی دریا توسط بخش خصوصی در این شهرستان، اظهار کرد: ۱۴ طرح سالم‌سازی دریا اکنون توسط بخش خصوصی در ساحل لنگرود راه‌اندازی شده است.

وی راه‌اندازی طرح‌های سالم‌سازی دریا را موجب رقابت بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: نگرانی‌های اسلامی و پایبندی به دین در طرح‌های سالم‌سازی دریا لحاظ شده است./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share