دکتر روحانی در بندر انزلی با رییس جمهور روسیه دیدارمی کند؟

به گزارش دیار میرزا روزنامه روسی کامرسانت به نقل از منابع خود نوشت: احتمال لغو سفر ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران به دلیل مخالفت تهران با دیدار او با روحانی در بندر انزلی وجود دارد. مسکو و تهران بر روی چگونگی سفر پوتین به توافق نرسیده اند. براساس این گزارش، پوتین به دنبال […]

به گزارش دیار میرزا روزنامه روسی کامرسانت به نقل از منابع خود نوشت: احتمال لغو سفر ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران به دلیل مخالفت تهران با دیدار او با روحانی در بندر انزلی وجود دارد.

مسکو و تهران بر روی چگونگی سفر پوتین به توافق نرسیده اند.

براساس این گزارش، پوتین به دنبال سفر دریایی به ایران بدون حضور در تهران بود. رئیس جمهور روسیه به دنبال دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران در بندر انزلی است اما تاکنون موفق به اخذ پاسخ مثبت از سوی تهران نشده است.

به نوشته ی کامرسانت، ایران تاکید دارد که مهمانان این کشور در پایتخت حضور یابند. روز گذشته دیمتری پسکوف سخنگوی پوتین تایید کرد که سفر رئیس جمهور روسیه به ایران در برنامه وجود دارد.

پوتین ضمن دیدار با روحانی قصد تبریک و گفتگو با او در مورد مسائل جهانی از جمله مسئله هسته ای،سوریه، دریای خزر و مسائل دو جانبه (همکاری هایی در حوزه انرژی و نظامی) را دارد. اما تهران با پیشنهاد سفر پوتین به ایران موافقت نکرده است.

به گفته ی ‘رجب صفرف’ مدیر عامل مرکز مطالعه ایران معاصر مسکو، ایران از سفر رئیس جمهور روسیه خرسند است اما از او خواسته است که برای دیدار با روحانی به تهران سفر کند.

وی افزود: مسکو در واکنش به این درخواست گفته است که چنین سناریویی در برنامه کار پوتین نمی گنجد. / تیک

 

Share