کوچکی‌نژاد:ابهامات انتخابات شورای شهر رشت با دقت بررسی می‌شود

*اعلام تأیید و یا رد انتخابات شورا به‌عهده فرماندار نیست به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس تأیید و رد انتخابات را به‌عهده هیئت نظارت استان عنوان کرد و گفت: اخیراً برخی نشریات محلی عنوان کردند که فرماندار رشت انتخابات این شهر را تأیید کرده است در حالی که در صلاحیت فرماندار نیست که […]

*اعلام تأیید و یا رد انتخابات شورا به‌عهده فرماندار نیست

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس تأیید و رد انتخابات را به‌عهده هیئت نظارت استان عنوان کرد و گفت: اخیراً برخی نشریات محلی عنوان کردند که فرماندار رشت انتخابات این شهر را تأیید کرده است در حالی که در صلاحیت فرماندار نیست که بخواهد انتخابات را تأیید کند.

وی افزود: هیئت‌های نظارت طبق قانون، انتخابات تأیید و یا رد روستاها را هیئت‌های اجرایی و انتخابات شهرها را هیئت نظارت شهرستان‌ها اعلام می‌کنند.

 *وجود مناقشه‌های زیاد در انتخابات شورای شهر رشت/بررسی انتخابات شورای شهر رشت توسط کارشناسان حقوقی

کوچکی‌نژاد انتخابات شورای شهر رشت را دارای مناقشه‌های زیادی دانست و تصریح کرد: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت انتخابات این شورا را مورد بررسی قرار داد و اشکالاتی را به این انتخابات از نظر شمارش آرا و تخلفات موردی طبق گزارش‌های دستگاه‌های انتظامی و امنیتی وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت شورای شهرستان رشت موارد مذکور را در اختیار هیئت عالی نظارت گیلان قرار داده است، اذعان کرد: اکنون هیئت نظارت عالی استان در حال بررسی موارد ذکر شده توسط کارشناسان حقوقی است.

این مسئول با بیان اینکه بررسی انتخابات شورای شهر رشت با دقت در حال انجام است، گفت: در روند این بررسی‌ها اگر حقی از کسی ضایع شده و یا مشکلی وجود دارد احقاق حق می‌شود.

*نتیجه بررسی انتخابات شورای شهر رشت هفته آینده اعلام می‌شود

وی خاطرنشان کرد: تا هفته دیگر نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان به ویژه شهر رشت را اعلام می‌کنیم.

کوچکی‌نژاد افزود: هر گونه اظهار نظر درباره تأیید و یا رد انتخابات در صلاحیت هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان است و مردم به این مسئله توجه کنند.

وی برخی شایعات موجود و پیش‌داوری‌های صورت گرفته درباره ابطال انتخابات شورای شهر رشت، اذعان کرد: این پیش‌داوری‌ها درست نیست و هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها دیدگاه خود را درباره اشکالات انتخاباتی اعلام کردند اما در هیچ شهری انتخابات رد و یا ابطال نشده است تنها اشکالات را مطرح کردند و خواستار رسیدگی دوباره شدند.

*فیلم و عکس‌های نامزدهای انتخابات شورای شهر رشت بررسی می‌شود

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان، درباره سرنوشت انتخابات شورای شهر رشت، تصریح کرد: رشت یکی از شهرهایی است که اشکالاتی در بخش اجرا، تبلیغات و نامزدهای انتخاباتی آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی‌ اشکالات وجود داشته و قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و انتظامی و بازرسان در آن ورود کرده که به صورت فیلم و عکس تهیه کردند و ما در حال بررسی هستیم.

کوچکی‌نژاد اضافه کرد: اگر به نتیجه‌ای در روند بررسی‌ها برسیم که حقی از کسی ضایع می‌شود و یا فردی با روش خاص می‌خواهد حق کسی را از آن خود کند به طور یقین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی انتخابات شورای شهر رشت را در حال بررسی دقیق عنوان کرد و یادآور شد: انتخابات شورای شهر رشت شکایت‌های زیادی از نظر نامزدهای انتخاباتی و نگرانی مردم دارد و بازرسان با دقت گزارش‌ها و مستندات موجود منتخبان را بررسی می‌کنند و تعداد آرای آنها و گزارش‌های دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی را مورد بررسی دقیق قرار می دهند.

 *تمام ابهامات شورای شهر رشت بررسی می‌شود

این مسئول با تصریح بر اینکه تمام ابهامات و اشکالات انتخابات شورای شهر رشت مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و اگر نیاز به بازشماری صندوق‌ها باشد به طور یقین شمارش آرا بار دیگر بازبینی می‌شود و اگر روی نوع انتخابات اشکالاتی موجود است مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوانیم تمام ابهامات شورای شهر رشت را برطرف کرده و به مردم گزارش دهیم

Share