مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان:

منتخبان شورا از انتخاب شهردار سفارشی پرهیز کنند

به گزارش دیارمیرزا مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه باید از اختیاراتی که قانون به شورا داده است، استفاده شود تصریح کرد: شوراها از اختیارات قانونی خوبی برخوردار هستند اما در مرحله اجرا مشکل دارند.وی خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار و با هماهنگی شورای استان مقرر شده تا قبل از تشکیل جلسات شورا، جلسات توجیهی برای اعضا برگزار شود.

به گزارش دیارمیرزا فرهاد کرمی عصر دیروز در دوره آموزش توجیهی فرایند تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر در بندرانزلی اظهار کرد: اگر مبنای کار شوراها در چارچوب قانون باشد همه از آن نفع می‌برند.

وی فصل‌الخطاب تمام اختلافات را قوانین جاری مملکت دانست و تصریح کرد: اعمال نفوذ در شوراها موجبات بروز تنش‌ها می‌شود و اعضای شورا باید با عمل در چارچوب قانون اجازه این کار را ندهند.karami

این مسئول، قدرتمندترین و بزرگ‌ترین ابزار کار شوراها را شهردار نامید و اذعان کرد: مهم‌ترین وظیفه شوراها انتخاب شهردار است.

وی با تأکید بر ضرورت دقت و توجه در انتخاب شهردار با تجربه و متخصص، دارای سوابق خوب که مردم نیز به وی اعتماد داشته باشند، اضافه کرد: در انتخاب شهردار دوست و فامیل و فرد سفارش شده توسط افراد ذی‌نفوذ را کنار بگذارند و چارچوبی را برای خود داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه مسئولیت نوعی امانت است، متذکر شد: مردم به اعضای منتخب شوراها اعتماد کرده‌اند بنابراین باید بکوشند امانت‌دار خوبی باشند و ضمن نظارت دقیق از اعمال سلیقه و رابطه‌مداری بپرهیزند.

وی متذکر شد: منتخبان، اعضای شورای شهر هستند نه شورای شهرداری، و باید علاوه بر نظارت بر کار و اموال و امور جاری شهرداری، نیم نگاهی به دیگر موارد و مسائل و مشکلات شهری داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه باید از اختیاراتی که قانون به شورا داده است، استفاده شود تصریح کرد: شوراها از اختیارات قانونی خوبی برخوردار هستند اما در مرحله اجرا مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار و با هماهنگی  شورای استان مقرر شده تا قبل از تشکیل جلسات شورا، جلسات توجیهی برای اعضا برگزار شود.

به گفته کرمی، وجود ابهامات و عدم آشنایی اعضای شوراها با امور مربوطه، مشکلاتی را در روند اجرایی به وجود می‌آورد که حضور اعضا در این جلسات می‌تواند روند امور در آینده را بهبود بخشد.

وی به مسائل و مشکلاتی که در چندسال گذشته در برخی از شوراها به‌وجود آمد اشاره کرد و یادآور شد: ۹۰ درصد اعضای شوراهای شهر گیلان به جز انزلی و لاهیجان افراد جدید هستند که امیدواریم حضور اعضای جدید در کنار تجربیات گذشته نوید بخش ارائه عملکرد مناسب این دوره از شوراهای اسلامی باشد.

به گزارش فارس، نخستین روز فعالیت چهارمین دوره شوراهای اسلامی ۱۲ شهریور با تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه و شهردار آغاز می‌شود.

در جلسه مذکور اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه انزلی، صومعه‌سرا، مرجقل و گورا‌ب‌زرمیخ در محل فرمانداری بندرانزلی حضور داشتند./فارس

Share