دکتر محمد باقر نوبخت در رشت گفت:

اقتصاد مقاومتی راهبرد دولت / دولت ریالی به قیمت سوخت اضافه نخواهد کرد

معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه در قانون بودجه امسال اضافه کردن ۳۸ درصد قیمت حامل‌های انرژی به دولت تحمیل شد، اما ریالی به آن اضافه نکردیم تا بار گرانی بر دوش مردم سنگینی نکند.

به گزارش دیارمیرزا محمدباقر نوبخت ظهر دیروز  پس از خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: امروز هشت شهریور مصادف با شهادت دو دولتمرد گرانقدر شهیدان رجایی و باهنر است.

وی افزود: به مناسبت هفته دولت خدمتگزاران مردم در دولت تدبیر و امید در یک تقسیم کار در مراسم پرمعنویت نماز جمعه در اقصی نقاط ایران حضور می‌یابند.1411

معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه نخستین حضور رسمی من بر مزار شهدای انقلاب در رشت بود تصریح کرد: با روح بلند شهدا هم پیمان شدم که در راستای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران صمیمانه خود را وقف کنم و احساس می‌کنم در آخرین فصل زندگی خود قرار دارم و چه خوب است که از این فصل برای خدمت به مردم ایران و گیلان استفاده کنم.

وی با اشاره به مسئولیت‌پذیری خود در دولت یازدهم اذعان کرد: در یک تقسیم کار مسئولیت و مدیریت برنامه‌ریزی کشور به بنده سپرده شد.

نوبخت با یاد کردن سوگند برای خدمت بیشتر به مردم تصریح کرد: سوگند یاد می‌کنم امسال عدالت و اخلاق را در توزیع اعتبارات لحاظ کرده و نظارت دقیق اعمال کنم.

وی اضافه کرد: اگر انصاف و واقع‌بینی در کارها صورت گیرد با توجه به استعداد گسترده شاخص معتبری برای رسیدگی ایجاد می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی هرگز در این ۳۴ سال از طمع بازگشت کشورمان از پای ننشسته‌اند خاطرنشان کرد: امروز تهاجم اقتصادی را علیه ایران آغاز کردند.

وی گفت: بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان ما که دیروز در جایگاه نظامی منسجم بودند امروز همه در مقاومت اقتصادی در برابر دشمن ایستادگی می‌کنیم.

نوبخت مقاومت اقتصادی را راهبرد مقابله با تهاجم اقتصادی دانست و متذکر شد: ما در این مقاومت اقتصادی مسئولیت پیدا کردیم.

وی اضافه کرد: دیروز با همرزمان شهیدم لباس رزم بر تن داشتم و امروز لباس بسیجی من به عنوان یک سرباز کوچک در برابر تهاجم اقتصادی است.

معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور بهبود معیشت مردم را هدف اصلی کار دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در قانون بودجه امسال اضافه کردن ۳۸ درصد قیمت حامل‌های انرژی به دولت تحمیل شد اما ریالی به آن اضافه نکردیم تا بار گرانی بر دوش مردم سنگینی نکند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال برای تأمین منابع ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی درآمد کشور کسب نشود و ما برای جلوگیری از تحقق نیافتن اجرای پروژه‌های عمرانی لایحه اصلاحیه بودجه ۹۲ را تهیه کردیم و بودجه ۹۳ نیز برای نخستین بار قبل از آذر ماه امسال به مجلس معرفی می‌کنیم.

نوبخت با تصریح بر اینکه چیزی به نام جناح و گرایش‌های سیاسی نباید در استان وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری درباره مشکلات گیلان باید بدون گرایش‌های سیاسی انجام شود.

وی یادآور شد: برای آرامش کشور باید یکی شویم و تنها به توسعه ایران فکر کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

Share