استاندار گیلان: برداخت تسهیلات به مشاغل خانگی رضایت بخش نیست

به گزارش دیارمیرزا جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری عصر امروز در محل سالن اجتماعات استانداری گیلان  برگزار شد.، این جلسه با ریاست کیهان هاشم نیا استاندار گیلان و با حضور روسای دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل، جهت بررسی مشکلات طرحهای مشاغل خانگی و اعطای تسهیلات به متقاضیان، برگزار شد . کیهان هاشم نیا در […]

به گزارش دیارمیرزا جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری عصر امروز در محل سالن اجتماعات استانداری گیلان  برگزار شد.، این جلسه با ریاست کیهان هاشم نیا استاندار گیلان و با حضور روسای دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل، جهت بررسی مشکلات طرحهای مشاغل خانگی و اعطای تسهیلات به متقاضیان، برگزار شد .

کیهان هاشم نیا در این جلسه اظهار کرد: اعطای تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری دارد .ATDIYGNCAKNB4Y7CA7BF1RACAJYME7OCA8ZAP0CCAI5HPXMCAMLQSJ2CAGRHV07CAAWYKLKCA2K6PQ8CAX20OHKCA1C1DORCAXOIWLZCAWZCU4YCAF1SA5GCAJITZZICAHCSWRTCA1IDLKECACEEAEKCAKBT86D

وی ادامه داد: هرچند که راه اندازی طرح های جدید در اشتغالزایی جوانان استان نقش دارد اما می توان با اجرای طرح های توسعه ای با هزینه های کمتر و در زمانی کوتاه تر شاهد اشتغال بیشتر جوانان باشیم .

هاشم نیا افزود: در گذشته به صنعت گیلان توجه نشده و کشاورزی آن نیز دست کم گرفته شده است علاوه بر آن بر اثر بی توجهی به صنایع دستی شاهد منسوخ شدن بسیاری از این رشته ها بوده ایم که خوشبختان  در سالهای اخیر شرایط بهتر از گذشته شده و اکنون همه ما باید برای ایجاد اشتغال که امروزه معضل بزرگ استان است تمام تلاشمان را بکار گیریم .

استاندار گیلان متذکر شد: در بحث برداخت تسهیلات به مشاغل خانگی شاهد نتایج رضایت بخشی نیستیم که این کم کاری از سوی دستگاههای اجرایی است زیرا در صورت معرفی افراد جهت تسهیلات در صورت نداشتن شرایط لازم دستگاهها باید افراد دیگری را جایگزین کنند .

وی از تمامی روسای بانکها خواست تا زمان اعطای تسهیلات را به حداقل برسانند و تسهیلات  طرح های زودبازده باقی مانده  از سالهای گذشته هرچه سریعتر پرداخت شود.

در این جلسه خسرو صادقی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز افزود: باید در راستای ارائه تسهیلات به طرح های زودبازده باقی مانده از سالهای ۹۰ و ۹۱ هرچه سریعتر اقدام شود و همچنین مسئولان پس از حفظ اشتغال موجود به تعهدات استانی خود بپردازند.

وی با اشاره به عملکرد مناسب برخی از دستگاهها افزود: فعالیت کمیته امداد و سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در راستای ایجاد اشتغال مورد تایید و تقدیر است و همه دستگاهها باید برای اشتغالزایی به تعهدات خود عمل کنند .

به گزارش ایسنا، در ادامه هر یک از مسئولین چالشها و مشکلات پیشروی دستگاه خود را بیان کردند.

Share