سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)؛

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات: امام انحراف از حق را از هیچ کس نمی پذیرفت

به گزارش دیارمیرزا : معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اخلاق اسلامی امام در حوزه سیاست یادآور شد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران را با این عظمت رهبری کرد اما هیچگاه مدعی نشد که من این کار را کرده ام

به گزارش دیامیرزا : حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح برخی از ویژگی های سبک زندگی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت:  سبک زندگی امام خمینی(ره) به معنی واقعی اسلامی بود. حضرت امام به شدت از اسراف و تبذیر پرهیز می کردند و نکته دوم ایشان در عین اینکه یک شخصیت دینی و یک مبارز سیاسی بودند، توجه و احترام به اعضای خانواده و رعایت حقوق اعضای خانواده را در منش و سیره خود داشتند.

وی وقت شناسی را یکی دیگر از ویژگی های سبک زندگی امام برشمرد و گفت: امام هرگز و در هیچ شرایطی توجه به نماز را از دست ندادند حتی در روزها و ساعات اخر عمر شریف‌شان با آن شرایط جسمی و وضعیتی که در بیمارستان داشتند، به اقامه نماز پایبند بودند و به نظر من زیباترین و عاشقانه ترین نماز، نماز امام در روزهای آخر عمر مبارکشان است.th (8)

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: هیچگاه امام در زندگی اش انس با قرآن را ترک نکرد، یعنی هر روز امام ملتزم به قرائت قرآن بود و باز در روزهای آخر عمرشان با آن شرایط بیماری سخت، قرائت قرآن را ترک نکردند لذا اگر جامعه ما به قرآن انس بگیرند، دستاوردهای زیادی را از لحاظ فردی و اجتماعی خواهیم دید. نکته دیگر در سبک زندگی ایشان عدم تعلق ایشان به زرق و برق زندگی بود و امام با آن ساده زیستی که در زندگی پیش گرفته بود در دل آحاد مردم جهان اسلام و بلکه غیراسلام جا گرفته بود که قدرتمندترین مرد دنیا که در قرن بی سابقه بود، ساده ترین زندگی را برگزیده است.

وی افزود: خیلی از سران و سیاستمداران کشورهای مختلف که با امام خمینی(ره) ملاقات کرده بودند از زندگی ساده ایشان به عنوان قدرتمندترین فرد در آن زمان متعجب بودند چون بر اساس باور آنها هر کس قدرتمند شود باید در کاخها و قصرها زندگی کند، اما امام خیلی ساده می زیست و حتی ملاقاتهای داخلی و خارجی خود را در ساده ترین مکان که حسینیه بود انجام می داد و پس از رحلت ایشان، هم خانواده امام راحل طبق وصیتنامه ایشان آنچه داشت و نداشت را اعلام کردند و دیدیم امام بعد از خودش چیزی از مال دنیا باقی نگذارد و بزرگترین میراث حضرت امام(ره) انقلاب شکوهمند اسلامی است.

حجت الاسلام روحانی نژاد با تأکید بر اخلاق اسلامی امام در حوزه سیاست یادآور شد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران را با این عظمت رهبری کرد اما هیچگاه مدعی نشد که من این کار را کرده ام و هرجا پیروزی بزرگی هم به دست می آمد بلافاصله توجه به خداوند را متذکر می شدند تا مردم و مسئولان از نصرت الهی غافل نشوند مثلا وقتی خرمشهر آزاد می شود بلافاصله فرمود: “خرمشهر را خدا آزاد کرد” تا احیانا کسانی که در آزادسازی خرمشهر سهمی داشتند غرور و تکبر بر آنها حاکم نشود.

وی با اشاره به حسن خلق امام خمینی(ره) تأکید کرد: در اخلاق سیاسی تنها چیزی که برای امام مهم است، تفکیک حق از باطل بود. یعنی هرچیزی که حق بود ایشان می ایستاد و می فرمود: اگر همه دنیا مخالفت کنند اما من ببینم حق است پای آن حق خواهم ایستاد و در مورد باطل هم اگر همه دنیا امام را تنها می گذاشتند امام(ره) با باطل مبارزه می کرد همانطور که در مبارزه با طاغوت چنین کردند. وقتی امام را نگذاشتند در عراق بماند ایشان به مرز کویت رفت، آنجا اجازه ندادند و بعد به جای دیگر رفتند و نهایتا ایشان فرمود اگر جایی نباشد یک کشتی اجاره می کنیم و در دریاها از این نقطه به نقطه دیگر حرکت می کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان افزود: از دیگر ویژگی های اخلاق سیاسی امام، این است که وقتی ایشان می دیدند که نزدیکترین فرد به خود از خط فکری اسلام و انقلاب منحرف شده است، بدون ملاحظه برخورد می کرد. در سیره سیاسی حضرت امام تا جایی که مقدور بود، از مسئولان سیاسی حمایت می کرد اما وقتی نصایح مورد توجه قرار نمی گرفت و یا به نقطه ای می رسید که آن انحراف آشکار می شد امام بلافاصله این مسئله را به طور شفاف با مردم در میان می گذاشت و خداوند را شاکریم که رهبری انقلاب اسلامی نیز امروز به دست کسی رسید که سیره حضرت امام(ره) را در حوزه های مختلف به ویژه سیاست در پیش گرفته است و دیدیم که مقام معظم رهبری در فتنه سال ۸۸ چگونه مدیریت کردند و این سیره و این روش مربوط به ولایت فقیه است و تا ولایت فقیه است این روش ادامه دارد.

Share