معاون عمرانی استاندار: پایان انتظار گیلانی ها برای شنیدن سوت قطار تا آخر امسال
به گزارش دیارمیرزا محمد آقاجانزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این پروژه که از سال ۱۳۸۲ آغار شده است تا سال ۱۳۸۹ فقط ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرد. وی همچنین با بیان اینکه در سال های ۹۰ و ۹۱ به تنهایی ۲۳۶ میلیارد تومان به این پروژه اعتبار اختصاص […]
به گزارش دیارمیرزا محمد آقاجانزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این پروژه که از سال ۱۳۸۲ آغار شده است تا سال ۱۳۸۹ فقط ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرد.
وی همچنین با بیان اینکه در سال های ۹۰ و ۹۱ به تنهایی ۲۳۶ میلیارد تومان به این پروژه اعتبار اختصاص یافته است، اظهارداشت: امسال نیز از محل فروش اوراق مشارکت و از محل تملک دارایی و سرمایه ای اعتبار ویژه ای به این خط راه آهن اختصاص می یابد.
معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه راه آهن قزوین، رشت – انزلی یکی از مهمترین راه آهن های کشور است، گفت: این راه آهن به دلائلی همچون واقع بودن در کریدر شمال – جنوب، سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، توسعه گردشگری، ایمن سازی کریدورهای جاده ای، کاهش سوانح جاده ای و از حیث اشتغال و اقتصاد بسیار حائز اهمیت است.
وی با تصریح اینکه راه آهن از زیر ساخت های مهم اشتغال و اقتصاد است، افزود: این پروژه نقش مهمی هم در توسعه گردشگری استان دارد.
آقا جانزاده در ادامه به اجرای ۹۴۰ طرح مهر ماندگار در سطح کشور اشاره کرد و یادآورشد: ازاین تعداد ۴۰ طرح مربوط به استان است.
دیدگاه