سعید کیا: حقوق ثابت خود را برای تبلیغات انتخابات‌ استفاده می‌کنم/فعلا اسپانسر ‌ندارم

به گزارش دیار میرزا به نقل از  خبرگزاری فارس از مشهد محمد سعیدی‌کیا دقایقی پیش در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به میزبانی حوزه بسیج امام حسین (ع) در محل دانشگاه خاوران این شهر برگزار شد اظهار کرد: اقتصاد کشور نیازمند استفاده از موتورهای محرک در مسیر پویایی است. وی افزود: باید پول کشور […]

به گزارش دیار میرزا به نقل از  خبرگزاری فارس از مشهد محمد سعیدی‌کیا دقایقی پیش در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به میزبانی حوزه بسیج امام حسین (ع) در محل دانشگاه خاوران این شهر برگزار شد اظهار کرد: اقتصاد کشور نیازمند استفاده از موتورهای محرک در مسیر پویایی است.خبرگزاری فارس: ‌حقوق ثابت خود را برای تبلیغات انتخابات‌ استفاده می‌کنم/فعلا اسپانسر ‌ندارم

وی افزود: باید پول کشور را به سمت تولید و اشتغال سوق دهیم و این همان مصداق اقتصاد مقاومتی است.

* سازمان مدیریت و برنامه باید احیا شود نه انحلال

سعیدی‌کیا با تاکید بر اینکه باید از نقاط قوت دولت‌های قبل استفاده کرد گفت: ساماندهی وضع سوخت، مسکن روستایی و مسکن مهر هدفمندی یارانه‌ها و بنای علم و تکنولوژی برنامه‌های خوب دولت نهم و دهم بوده اما نقاط ضعف چشمگیری هم داشته است.

وی ادامه داد: نابسامانی و نداشتن برنامه تورم و همچنین انحلال سازمان مدیریت و برنامه از نقاط ضعف مهم دولت نهم و دهم به شمار می‌رود.

* حضور خاتمی در آمریکا برای سازمان ملل بود نه مذاکره با آمریکا

سعیدی‌کیا در پاسخ به یکی از پرسش‌ها مبنی بر اینکه خاتمی در دولت خود سفرهای زیادی به کشور آمریکا داشت گفت: خاتمی برای حضور در سازمان ملل به آمریکا سفر می‌کرد نه مذاکره با آنها؛ این سفر در تمام دولت‌ها و توسط تمام رئیس‌جمهور‌ها انجام می‌شده و می‌شود.

* دولت یازدهم خطوط قرمز را رعایت کند/ نخبگان مورد غفلت قرار نگیرند

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه در کشور‌داری باید از نخبگان استفاده جدی‌ کرد یادآور شد: نباید از خرد جمعی غفلت کنیم و یکی از مسائل این است که در تمام حوزه‌ها از نخبگان و دانشگاهیان مشارکت جدی بگیریم.

سعیدی‌کیا گفت: جامعه را نمی‌توان یک نفره اداره کرد و همه همگام با هم و با حفظ اصول و خطوط قرمز باید در اداره کشور همکاری کنند.

* از سوی هیچ کمپانی پیشنهاد حمایت در تبلیغات انتخاباتی نداشتم

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه از حقوق ثابت خود برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کند تصریح کرد: با توجه به اینکه شخصیت مشخص و روشنی در چشم همگان داشته‌ام هیچ اسپانسر و کمپانی به من پیشنهاد تبلیغات نداده است و اگر این اتفاق بیفتد به طور حتم آن را رد می‌کنم.

* خاتمی و هاشمی کاندید نمی‌شوند

سعیدی‌کیا با بیان اینکه خاتمی و هاشمی در انتخابات دولت یازدهم کاندیدا نمی‌شوند تاکید کرد: در عرصه انتخابات باید به شایعات بی‌توجهی کرد و مطمئناً خاتمی و هاشمی در عرصه انتخابات ریاست‌ جمهوری دولت یازدهم کاندید نمی‌شود.

وی اذعان داشت: در اداره کشور باید از نیروهای متعهد و متخصص استفاده کرد و این دو اصل در کنار هم سبب رشد و توسعه کشور می‌شود.

* حمایت از سوریه، غزه و لبنان به منزله تحکیم‌بخشیدن خاک‌ریزهای کشور است

سعیدی‌کیا اظهار کرد: سوریه خط مقدم کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی از همه نهضت‌ها حمایت می‌کنیم همچنین در هر شرایطی باید حمایت از سوریه، غزه و لبنان را در رأس برنامه‌های خود قرار داده چرا که این مسئله لازمه کشورداری برای تقویت خاکریز کشور محسوب می‌شود.

* کشاورزی مورد غفلت واقع شده/ استفاده از حوزه کشاورزی برای قوت بخشیدن به اقتصاد

سعیدی‌کیا کشاورزی را یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد دانست و گفت: باید در حوزه تولید بخش کشاورزی را ارتقاء دهیم چرا که پایه اقتصاد کشاورزی است.

وی تأکید کرد: ۹۱ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مطرح می‌شود و این در حالی است که فقط شاهد راندمان ۳۷ درصدی آن هستیم.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تصریح کرد: باید راندمان را در این حوزه بالا برده و از ظرفیت‌های مناسب و مطلوب در مسیر توسعه کشاورزی و به دنبال آن توسعه اقتصاد استفاده کرد.

* ولایت فقیه فصل‌الخطاب است

سعیدی‌کیا با تاکید بر اینکه ولایت فقیه فصل‌الخطاب است گفت: عناوینی چون ارتباط پدر و پسری میان ولایت فقیه و ملت صحیح نبوده و باید ولی‌فقیه را فصل‌الخطاب بدانیم.

وی تاکید کرد: تمام سیاست‌های کشوری و بین‌المللی باید بر مبنای سیاست ولی فقیه و صلاحدید ایشان باشد.

به گفته سعیدی‌کیا یک رئیس‌جمهور خوب باید سیاست‌های ولی فقیه را عملی کند.

نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری یازدهم گفت: با ابراز نارضایتی از عملکرد صدا و سیما در حوزه اطلاع‌رسانی داستان یکشنبه سیاه مجلس گفت: مگر مردم نامحرمند که این خبر به واسطه رسانه ملی انعکاس نداشت و مردم به طور گسته و گریخته از این خبر اطلاعی کسب می‌کردند؛ مردم محرمند و باید از مسائل دولت آگاه شوند.

Share