برپایی نمایشگاه تخصصی سکه در رشت

به گزارش دیارمیرزا به نقل از شبستان، مجید اخوان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه با عنوان “روز حافظه، خلاقیت و تغییرات اجتماعی نامگذاری شده است. وی با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی سکه در رشت، افزود: در این نمایشگاه تخصصی بیش از ۳۰۰ […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از شبستان، مجید اخوان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه با عنوان “روز حافظه، خلاقیت و تغییرات اجتماعی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی سکه در رشت، افزود: در این نمایشگاه تخصصی بیش از ۳۰۰ قطعه سکه و بیش از ۱۰۰ قطعه اسکناس تاریخی و معاصر به نمایش گذاشته شده است.

اخوان ادامه داد: این سکه‌های تاریخی متعلق به دوران قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی است که در موزه مردم شناسی رشت در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه از بازدید رایگان از موزه‌ها خبر داد و افزود: با توجه به ضرورت اهمیت هفته میراث فرهنگی و توجه جهانی به موضوع موزه‎ها، بازدید از موزه ها و سایر اماکن تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی از ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در سراسر کشور رایگان است.

گفتنی است، نمایشگاه تخصصی سکه تا ۳۱ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر در موزه مردم شناسی رشت واقع در خیابان طالقانی برای بازدید مراجعه کنندگان دایر است.

Share