ندیمی:انتخابات این دوره مهمتر از دوره‌های پیشین است

به گزارش دیار میرزا ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: آیا می‌توان پرسید که حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که شعار مقام معظم رهبری و برگزیده‌ای از میان‌ ده‌ها شعار پیشنهادی است، به معنای اعلام ضرورت برای […]

به گزارش دیار میرزا ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: آیا می‌توان پرسید که حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که شعار مقام معظم رهبری و برگزیده‌ای از میان‌ ده‌ها شعار پیشنهادی است، به معنای اعلام ضرورت برای نظام،

کارگزاران، مردم و یک برنامه عملی در مشی مجلس و نظام اجرایی باشد، است.

وی افزود: آیا می‌توان پرسید که حماسه اقتصادی نمی‌طلبد تا ما ژرف‌تر و عمیق‌تر به مسائل اقتصادی روزگار خود یعنی رفع تحریم و رویکرد به تولید ملی و اشتغال همه کارجویان بالاخص فارغ‌التحصیلان بیکار بیاندیشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: آیا حماسه اقتصادی به این معنا نیست که با ایجاد هیجانات غیر ضرور و کاذب اذهان را از خواسته مردم یعنی برآورد همه اموری که منجر به وسعت معیشت و کاهش همه گرانی‌ها و تأمین همه نیازهاست، بیاندیشیم و برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: آیا حماسه اقتصادی به این معنا نیست که مجلس همه قوانین را بازمهندسی کرده و همه موانع کسب و کار را و همه آنهایی که نمی‌گذارند کارآفرینان، کشاورزان، صنعتگران و نخبگان به تولید ملی و حماسه‌ای که بتواند حق این ملت را که هزاران سال تاریخ و تمدن را به عنوان عقبه هویت‌ تاریخی خود دارد، به انجام و م

قصود رساند.

ندیمی ادامه داد: آیا حماسه اقتصادی به این معنا نیست که بودجه ما به سمت و سوی تولید، اشتغال و صادرات قرار گیرد و همه موانعی که چون تأمین مالی، ارزی و ریالی مانع این رویکرد است را از فراروی ملت نخبه بزداید.

نماینده لاهیجان بیان داشت: حماسه سیاسی یعنی حق مردم در انتخاب همه اجزای این نظام و نخستین خواسته ما به عنوان منتخبان ملت این است که مردم در حقوق اساسی که با خون، جهاد، شهادت‌ها، تبعید‌ها و همه اموری که به مبارزه اسلامی و الهی انجامید، در حکومت نقش داشته باشید.

وی ادامه داد: مردم‌سالاری دینی یعنی مردم حق شماست که رأی دهید و این انتظار است که اصلح از میان منتخبان انتخاب شود، چرا که نظام ما امروز دستخوش اموری است که لااقل در این ۳۴ سال به این اندازه حجم و وسعت نداشته است.

ندیمی گفت: همه کسانی که می‌‌توانند به این مردم خدمت کنند و باری از دوش این ملت بردارند، خود را عرضه کنند.

وی تصریح کرد: انتخابات این دوره کشور قطعا مهمتر از انتخابات پیشین است، چراکه در شرایط و برهه‌ای خاص از نظر تاریخ به ویژه اقتصاد کشور قرار گرفته‌ایم و انتظار این است که شوراهای ما نیز به انتخاب گزینه‌هایی که بتوانند تولید کنند و نه فقط مصرف درآمد، انتخاب شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: انتظار این است که نخبگان خود را در شوراهای شهر و روستا عرضه کنند تا از درآمد‌های ملی، استان و محلی برای تسریع پروژه‌هایی که در اصل ۴۴ به آن اشاره شده، رویکرد داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: همه مردم شما را به عنوان امینی که باید از مصالح، منافع و حقوق آنها دفاع کنید، انتخاب 

کرده‌اند و نباید خودسانسوری کنید و کلام و گفتار مصوب ما مطابق با این رویکرد‌ها نباشد.

Share