دیدار مردمی محمود شکری در لیسار

به گزارش دیار میرزا دیدار مردمی نماینده مردم شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع شهر لیسار برگزار شد. در این دیدارها محمود شکری در جریان مشکلات مربوط به پروژه جاده لیسار _ سوباتان ، وضعیت قلعه صلصال ، کارخانه بازیافت زباله قرار گرفت به گزارش دیارمیرزا  به نقل از […]

به گزارش دیار میرزا دیدار مردمی نماینده مردم شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع شهر لیسار برگزار شد. در این دیدارها محمود شکری در جریان مشکلات مربوط به پروژه جاده لیسار _ سوباتان ، وضعیت قلعه صلصال ، کارخانه بازیافت زباله قرار گرفت

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از وبلاگ لیسار زیبا، در این دیدار که روز دوشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۲ در مسجد جامع شهر لیسار برگزار گردید مردم لیسار برخی از مشکلات خود در زمینه های مختلف را مطرح کردند .

دیدار راس ساعت ۱۷:۳۰ عصر برنام هریزی شده بود که به دلیل ترافیک مسیر تالش لیسار با حدود بیست دقیقه به تاخیر افتاد .

در ابتدای ورود آقای شکری به محل برگزاری جلسه، مردمی که بیرون مسجد اجتماع کرده بودند ضمن احوال پرسی با ایشان به بیان برخی مشکلات پرداختند .

جلسه به صورت رسمی با قرائت قران توسط نعمت پوراحمدی شروع شد . در ابتدای جلسه شاپور رضاقلی پور ضمن خوشامد گویی برخی خواسته های مردم را مطرح کرد . از جمله این خواسته ها پروژه جاده لیسار _ سوباتان ، وضعیت قلعه صلصال ، کارخانه بازیافت زباله بود .

در ادامه حاج محمود شکری پشت تریبون قرار گرفت . (( ایشان ضمن تبریک سال نو  اعلام کرد همه می بایست در سال جدید که با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده اشاره کرده و اظهار داشت همه پشت سر رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق این شعار ها بایست حرکت کنیم .

ایشان در زمینه حماسه سیاسی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورا های اسلامی شهر و روستا مردم را به مشارکت گسترده در این انتخابات فرا خواندند و ضمن اعلام حساسیت مسئله تعیین سرنوشت به انتخابات گذشته اشاره کردند که مردم سه شهرستان با خلق حماسه ای به یاد ماندنی وضعیت را تغییر دادند و در انتخابات شوراها نیز مردم بار دیگر با درایت اجازه قدرت نمایی به افراد فاقد صلاحیت را ندهند .

ایشان شورا را عرصه خدمت رسانی به مردم توصیف کرده و اظهار داشتند افراد فاقد صلاحیت که برای مقاصد شوم خود به شوراها وارد می شوند جهت سوء استفاده مالی پا به انتخابات می گذارند . نظیر شورای اسلامی شهر رشت که منجر به انحلال شورا شد و موجب فضاحت در کشور گردید .

ایشان ضمن اعلام این مطلب که به وضعیت شوراهای اسلامی منطقه رسیدگی خواهند کرد به برخورد و افشای عملکرد نامطلوب برخی افراد اشاره کردند که در بلوار گلسار رشت منزل مسکونی سه طبقه احداث نموده اند . شهردار لیسار و یکی از اعضای شورای شهر لیسار در این جلسه حاضر بودند .

مسئله اقتصاد و مدیریت اقتصادی محور دیگر سخنرانی بود . وی با اشاره به این که به عنوان مشاور اقتصادی سالها خدمت کرده است مشکل اقتصاد را کلان ارزیابی کرده و از تصمیمات نادرست دولت و عدم حمایت جدی از بخشهایی همچون کشاورزی و صنعت انتقاد کردند . حاج محمود شکری ضمن اعلام بی اثر بودن بیشتر تحریم ها باندبازی و واردات بی رویه را عامل اصلی در این زمینه دانستند که برخی بخشها را تعطیل نموده و به واردات محصولات مشابه از خارج کشور منجر گردیده است .

نماینده مردم تالش با بیان پی گیری های انجام شده در مورد پروژه های گازرسانی در سطح شهرستان به پیگیری در مورد مرکز درمانی شبانه روزی ، ادارات تربیت بدنی ، آب روستایی ، مالیات و دارایی به قریب الوقوع بودن استقرار این ادارات اشاره نمودند .

اشاره به بحث کشاورزی درد دل کشاورزان لیسار را باز کرد و مسائل مختلفی همچون برق چه های کشاورزی ، عدم پرداخت تسهیلات مالی از سوی بانکها ، عدم توجه از سوی اداره مدیریت کشاورزی و ……. از جمله مسائل بیان شده بود .

محور بعدی مسئله احداث پل لیسار به عنوان راه حل موقت برای رهایی از ترافیک سنگین جاده و سپس احداث کنار گذر لیسار با صلاحدید مردم به گونه ای که به بحث داد و ستد صدمه وارد ننماید بود . با احداث کنارگذر در شهر اسالم قسمتی از این شهر دچار رکود شده است .

سوالی در زمینه احداث جاده سوباتان پرسیده شد . محمود شکری با اشاره به انجام بیشتر پروزه و باقی ماندن حدود ۳ کیلومتر از جاده به مسئله سوباتان اشاره کردند . تامین انرژی سوباتان از تولید برق در محل با تکنولوژی پیشرفته و یا انتقال انرژی ، شبکه آبرسانی محور بعدی سخنرانی بود .

سوالی در زمینه پاسخگویی مسئولین مطرح شد که مقرر شد در جلسه بعدی فرماندار و یا بخشدار از ادارات مختلف تحقیق به عمل آورده و به صورت گزارش ارئه نمایند .

در پایان نیز برخی مسائل به صورت رو در رو با ایشان مطرح گردید .

 

Share