هاشمی:جریان انحرافی موذی و ناکارامد است

به گزارش دیار میرزا به نقل از رویداد، هاشمی رفسنجانی در آخرین دیدار خود با برخی نمایندگان ادوار مجلس سخنانی را در خصوص تیم منتسب به دولت و حضورش در انتخابات آینده رباست جمهوری مطرح کرد که بخشی از آن به شرح زیر است: خطر اصلی این است که جریانی انحرافی تلاش دارد علیرغم معضلات و […]

به گزارش دیار میرزا به نقل از رویداد، هاشمی رفسنجانی در آخرین دیدار خود با برخی نمایندگان ادوار مجلس سخنانی را در خصوص تیم منتسب به دولت و حضورش در انتخابات آینده رباست جمهوری مطرح کرد که بخشی از آن به شرح زیر است:

خطر اصلی این است که جریانی انحرافی تلاش دارد علیرغم معضلات و ناکارآمدی‌هایی را که خود باعث و علت آن بوده ، موذیانه از پذیرش مسئولیت تخریب‌ها و ضایع شدن اعتماد مردم شانه خالی کند و جاخالی بدهد. 36081_717هاشمی در بخش دیگری از سخنانش و در پی درخواست‌های مکرر حاضران مبنی بر حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، این امر را مستلزم وجود توان و نیرو دانست و گفت: به نظر می‌رسد اگر شرایط حضور همه سلایق، شخصیت‌ها و دوستداران و وفادارن به نظام اسلامی فراهم شود، شخصیت‌های خوشفکر، باتجربه و دارای پایگاه اجتماعی خوب برای حضور در صحنه وجود دارند و من هم تا حد توان به تحقق این امر کمک خواهم کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه باید زمینه مساعد برای گفتگو میان گروه‌ها و جریانات مختلف نظام را برای رسیدن به همدلی و هماهنگی بیشتر فراهم کرد، افزود: شخصیت‌های باتجربه و دلسوز کشور می‌توانند در نزدیک کردن سلایق گوناگون به هم و ایجاد شرایط حضور همدلانه و رفع اختلافات و سوءتفاهم‌ها نقش مؤثری ایفا کنند.
هاشی قبل از این در مصاحبه ای که با روزنامه شرق داشت عنوان کرده بود:اگر قرار باشد رییس جمهور آینده هم ، برنامه گریز و قانون ستیز باشد، مجلس با حد اعلای نظارتی و قوه قضاییه با بیشترین برخوردهای قضایی نمی تواند از انحرافات جلوگیری کنند مگر اینکه بپذیریم قانون برای همه و در همه مراحل یکسان اعمال شود و انتخابات هم به شکلی برگزار می شود که هم در بعد داخلی و هم در بعد بین المللی شایسته نظام اسلامی باشد .

* فضای سیاسی کشور همیشه ترکیبی از خوبی ها و بدی ها بوده است اگر سیاست را مجموعه ای از کنش و واکنش های مردم در اداره همه ارکان جامعه بدانیم ، فضای سیاسی کشور در مجموع خوب نیست.

* گرچه بسیاری از مسایلی که مظهر فریبکاری بود، برای مردم روشن شده است اما دیدید که بسیاری از تصمیمات ، براساس آمار و ارقام غیر واقعی ریا مانند اجرای طرح هدفمندی یارانه ها با عواقب نامناسب گرفته می شود یا مانند عدم ارایه لایحه بودجه به مجلس جدی گرفته نمی شود .

* در چنین فضایی که معنویات و اخلاقیات مردم و مسوولان کم کم مخدوش می شود، شاهد اتفاقاتی از نوع مشاجرات مجلس و مسایل حرم حضرت معصومه هستیم که البته با آن مقدماتی که از قبل چیده بودیم، طبیعی هستند. البته باید توجه داشته باشیم که انقلابی از نوع اسلامی که در ایران اتفاق افتاد ، مانند آبی که از سرچشمه روان شد و در راه رسیدن به دریاست، در مسیر حرکت خویش از راه های فراوان هموار وناهموارعبورمی کند که گاهی پیچ های خطرناک هم می بیند.

Share