مرز مجاز دریایی اسکله آستارا تصویب شد

به گزارش دیار میرزا  فرهاد منتصر کوهساری دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به جلسه امروز هیئت وزیران، اظهار کرد: تعیین بندر آستارا در استان گیلان به عنوان مرز رسمی دریایی پس از بحث و بررسی از تصویب دولت گذشت. وی اضافه کرد: امروز پس از تصویب مرز مجاز دریایی اسکله آستارا […]

به گزارش دیار میرزا  فرهاد منتصر کوهساری دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به جلسه امروز هیئت وزیران، اظهار کرد: تعیین بندر آستارا در استان گیلان به عنوان مرز رسمی دریایی پس از بحث و بررسی از تصویب دولت گذشت.

وی اضافه کرد: امروز پس از تصویب مرز مجاز دریایی اسکله آستارا و ابلاغ آن از طرف دولت، اسکله آستارا رسمیت یافت.خبرگزاری فارس: مرز مجاز دریایی اسکله آستارا تصویب شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان درباره افتتاح رسمی اسکله آستارا، اذعان کرد: در روزهای آینده فاز نخست اسکله آستارا توسط مقام‌های عالی کشور به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، با راه‌اندازی بندر چند منظوره آستارا در بخش تجارت و بازرگانی توسعه گیلان شتاب می‌گیرد و با توجه به اینکه بندر آستارا محل تلاقی دو قاره و کریدورهای مختلف حمل و نقل است، در آینده نزدیک می‌تواند نقش راهبردی مهمی در منطقه داشته باشد.

احداث بندر چند منظوره آستارا در مجموع با احتساب اراضی خشکی و آبی در ۵۵ هکتار طراحی شده و امکان پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی‌های بزرگ تجاری را دارد.

بندر چند منظوره آستارا به منظور حمل و بارگیری کالا و فرآورده‌های نفتی و مسافری پیش‌بینی شده و ظرفیت اسمی این اسکله در فاز نخست سالانه ۳.۵ میلیون تن است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال گیلان و در مجاورت مرزهای جمهوری آذربایجان واقع شده و از جمله مرزهای مهم و تجاری شمال کشور محسوب می‌شود.

Share