تامینی :مردم حامیان اصلی انتخابات ایران هستند

دیارمیرزا : نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی حضور مردم در انتخابات ۹۲ را فرصت دیگری برای کشور دانست و گفت: مردم حامیان اصلی انتخابات در ایران هستند.

به گزارش دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، حسن تامینی شامگاه شنبه در همایش «روزهای پیش‌رو» در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به برگزاری انتخابات شورا و ریاست جمهوری در کشور، اظهار کرد: بحث و گفت‌وگو در این راستا یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها و نیازهای امروز جامعه است زیرا حضور مردم، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و گفتمان‌های جدید مهم است.

وی با بیان اینکه در انتخابات ۹۲ جایگاه گیلان از اکنون باید تبیین شود، افزود: گیلان فرصت‌های بسیاری برای برگزاری بهترین نحو انتخابات در کشور را دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس، به اشاعه برخی شایعات با فرارسیدن موعد انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی بر این عقیده هستند کاندیداهایی که از پول و حمایت احزاب مختلف برخوردار نباشند، نمی‌توانند در انتخابات پیروز شوند و این تفکری نادرست است زیرا مردم حامیان اصلی انتخابات در کشور هستند.

وی خرید و فروش رای در انتخابات را نوعی چالش معرفی کرد و گفت: انتخاب مردم بدون این موارد نیز صورت می‌گیرد، زیرا این عوامل چالش‌های سیاسی فراوانی را به وجود می‌آورد.

تامینی با اشاره به چالش‌های به وجود آمده از برخورد بین دولت و مجلس، اذعان کرد: تمام مسئولان پشت تریبون‌ها حرف‌های قشنگ می‌زنند اما در عمل اینگونه نیستند.

وی خاطرنشان کرد: به وجود آمدن چالش‌هایی ناشی از فقر اعتماد، فقر معیشت، اخلاق و صداقت به مردم آسیب می‌رساند و کار را برای مسئولان سخت می‌کند.

این مسئول، حضور پرشکوه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را یکی از بهترین فرصت‌های کشور خواند و گفت: مردم پای انقلاب خون داده‌اند و توانستند با همین گذشت و ایثارگری‌های خود ایران را به عنوان بزرگ‌ترین قدرت منطقه به جهان معرفی کنند.

وی طرح ۱+۵ را یکی از نشانه‌های اقرار به قدرتمندی ایران از طرف غرب دانست و یادآور شد: حضور مردم در انتخابات ۹۲ نیز از دیگر فرصت‌های کشور است.

تامینی با تاکید بر ضرورت برگزاری مناظره‌هایی برای بیان برنامه‌ها، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم کرد تا افرادی که بدخلقی سیاسی می‌کنند و به دیگران تهمت می‌زنند مواضع خود را به طور کامل مشخص کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها در گیلان گفت: کاندیداها از ایجاد شرایط سخت برای یکدیگر و تهمت زدن به‌هم بپرهیزند و در موازات همدیگر حرکت کنند و بر ضد هم نباشند.

تامینی تعامل خوب بین کاندیداها را موجب ساخت استان و کشور در ابعاد مختلف به‌ویژه برطرف شدن معضل بیکاری خواند و متذکر شد: امروزه درخواست اشتغال برای فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی و بالاتر در گیلان زیاد است.

وی گیلان را دارای بالاترین سطح فارغ‌التحصیلان بیکار در سطح کشور خواند و یادآور شد: امروز وظیفه مسئولان بسیار سنگین است، زیرا در هر خانواده چند تحصیلکرده و فارغ‌التحصیل وجود دارد.

به گزارش فارس، سردار امیر گل، رزمنده هشت سال دفاع مقدس، افشار محمدیان مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان، سید رضا حجتی نویسنده و تحلیل‌گر انتخابات و یعقوبی نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان کارشناسان برنامه در پایان همایش به پاسخ‌های مختلف حاضران درباره انتخابات پاسخ دادند.

Share