گزارش سفر یک روزه استاندار گیلان به شهرستان رودبار:

سرافرازی ایران محصول اندیشه امام خمینی (ره) است

کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز با حضور بر مزار روحانی شهید سید یونس رودباری نخستین شهید گیلانی انقلاب اسلامی در روستای «آغوزبن» رودبار و قرائت فاتحه و نثار گل یاد این شهید و دیگر شهدا را گرامی‌ نگه داشت.

به گزارش دیار میرزا: استاندار گیلان ویژه برنامه های دهه فجر را با ادای احترام به مقام شامخ روحانی شهید سید یونس رودباری نخستین شهید گیلانی انقلاب اسلامی آغاز کرد.

مهندس کیهان هاشم نیا صبح امروز با سفر به شهرستان رودبار در روستای آغوزبن رودبار بر مزار روحانی شهید گیلانی انقلاب اسلامی ایران حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل یاد این شهید بزرگوار و شهدای کشورمان را گرامی داشته و با آرمان های امام خمینی (ره) و شهیدان تجدید میثاق کرد.

 استاندار گیلان در این مراسم که نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه و فرماندار رودبار و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند، با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه روحانی شهید سید یونس رودباری گفت : این جانفشانی های شهدا و عزت آفرینی های آنان برای ملت سرافراز ایران محصول فکر، اندیشه و حرکت امام راحل و عظیم الشأن انقلاب است.

 مهندس کیهان هاشم نیا با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در زمینه شخصیت بزرگوار روحانی شهید یونس رودباری افزود : شهدا حقیقتا فرزندان معنوی و کمال یافته مکتب معمار کبیر انقلاب هستند و بدیهی است که ایشان شهدا را بیشتر از فرزندان خود دوست داشته باشد.

 وی با اشاره به قدرشناسی عمیق ملت ایران از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران اظهار داشت : ملت ایران نیز با مددگرفتن از امفاس قدسی امام راحل و الگو گرفتن از ایشان خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را همچون خانواده های خود می دانند.

گفتنی است : روحانی شهید سید یونس حسینی رودباری اولین و تنها شهید قیام خونین سال ۴۲ از گیلان است که در واقعه حمله دژخیمان رژیم سفاک شاهنشاهی به مدرسه فیضیه ی قم مورد ضرب و شتم قرار گفت و ۲ روز پس از مجروحیت به شهادت رسید. مزار این شهید بزرگوار در روستای آغوزبن رودبار زیارتگاه دوستداران امام (ره) و انقلاب است . امام خمینی (ره) درباره روحانی شهید سید یونس رودباری گفته است : من سید یونس رودباری را از فرزندم بیشتر دوست دارم .

قابل ذکر است : گیلان دارای ۶۰ شهید در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی تقدیم انقلاب کرده است.

در آئین افتتاح این مدرسه که مدیر کل نوسازی مدارس ، جمعی از خیرین ، مدیر کل آموزش و پرورش ، مدیران کل دستگاههای اجرایی ، امام جمعه رستم آباد ، فرماندار رودبار ، و جمعی از فرهنگیان این شهر حضور داشتند . عمران حسن زاده مدیر کل نوسازی مدارس استان گفت : به همت خیرین و مشارکت دولت مدرسه راهنمایی بعثت با ۳ کلاس درس و چند کلاس جانبی با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد . وی افزود : ۵۵۰ پروژه در قالب ۲۵۵۰ کلاس درس را در دست اجراء داریم و همچنین از هفته دولت سال ۹۱ لغایت هفته دولت سال ۹۲ هر روز ۲ کلاس درس دارای استاندارد گرمایشی می شوند . وی بیان کرد : در همین ایام همچنین هر روزه ۲ کلاس درس مقاوم سازی و در هر ۲روز یک کلاس درس پایه ششم آماده و تحویل فرهنگیان می شود . وی در پایان تاکید کرد : در استان گیلان هیچ بخاری قطره ای نداریم و ۶۰ درصد از مدارس از گرمایش استاندارد برخوردار بوده و بقیه نیز به همراه مدارس روستاها از بخاری های استاندارد استفاده می کنند . در پایان این مراسم نیز مهندس کیهان هاشم نیا ضمن افتتاح این واحد آموزشی از کلاس های درس و امکانات جانبی آن بازدید و با جمعی از فرهنگیان دیدار کردند .

در آئین افتتاح این مدرسه که مدیر کل نوسازی مدارس ، جمعی از خیرین ، مدیر کل آموزش و پرورش ، مدیران کل دستگاههای اجرایی ، امام جمعه رستم آباد ، فرماندار رودبار ، و جمعی از فرهنگیان این شهر حضور داشتند .عمران حسن زاده مدیر کل نوسازی مدارس استان گفت : به همت خیرین و مشارکت دولت مدرسه راهنمایی بعثت با ۳ کلاس درس و چند کلاس جانبی با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد .

وی افزود : ۵۵۰ پروژه در قالب ۲۵۵۰ کلاس درس را در دست اجراء داریم  و همچنین از هفته دولت سال ۹۱ لغایت هفته دولت سال ۹۲ هر روز ۲ کلاس درس دارای استاندارد گرمایشی می شوند .

وی بیان کرد :  در همین ایام  همچنین هر روزه ۲ کلاس درس مقاوم سازی و در هر ۲روز یک کلاس درس پایه ششم آماده و تحویل فرهنگیان می شود .

وی در پایان تاکید کرد : در استان گیلان هیچ بخاری قطره ای نداریم و ۶۰ درصد از مدارس از گرمایش استاندارد برخوردار بوده و بقیه نیز به همراه مدارس روستاها از بخاری های استاندارد استفاده می کنند .در پایان این مراسم نیز مهندس کیهان هاشم نیا ضمن افتتاح این واحد آموزشی از کلاس های درس و امکانات جانبی آن بازدید و با جمعی از فرهنگیان دیدار کردند .

 

 


 

 


 

 

مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان در جمع مردم رودبار در مسجد صاحب الزمان روستای آغوزبن و در اولین روز از دهه فجر گفت : تمامی تلاش ما این است که در مسیر انقلاب اسلامی مستقیم حرکت کنیم ،  ما انقلاب اسلامی را با امام خمینی (ره) آغاز کرده ایم و با امام خامنه ای ادامه می دهیم وآنرا به صاحب اصلی آن آقا امام زمان ( عج )تحویل می دهیم .
وی افزود : استان گیلان از دو نام یونس بیشترین اثر گذاری ها را دیده است ، یکی میرزا یونس رشتی ( میرزا کوچک جنگلی ) شیخ الشهدای گیلان و دیگری سید یونس حسینی رودباری سید الشهدای انقلاب اسلامی در گیلان که اولین و تاثیر گذار ترین شهید انقلاب با تاثیر ملی است .
وی روستای آغوزبن زادگاه  سید یونس حسینی رودباری  را سومین روستای نمونه و پیشتاز استان نام برد و ابراز داشت : باید در شان  سید الشهدای انقلاب اسلامی در گیلان کار کنیم و این روستا پس از روستای ساحلی دستک و روستای جلگه ای متصل به کوهستان سقالکسار بعنوان سومین روستای پیشتاز استان گیلان معرفی می کنم .
استاندار گیلان بر اهمیت معرفی شهید سید یونس حسینی رودباری تاکید کرد و گفت : برای شناساندن این بزرگوار هر تلاش و امکانی را که میسر است بکار خواهیم گرفت ، عظمت حرکت انقلابی او باید برای همه مخاطبین روشن و آشکار شود و به همین منظور بازسازی مزار ایشان در داخل و بیرون بزودی آغاز می شود و این روستا با محوریت نام این شهید انقلاب اسلامی بعنوان سومین روستای نمونه استان توسعه پیدا می کند .

 

وی به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت : یکی از مهم‌ترین اهداف برپایی آیین های دهه فجر بزرگداشت یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) است و دهه فجر فرصت مناسبی برای تکرار خاطرات سراسر از مبارزه و جانفشانی ها در راه به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است.
وی دهه فجر را پیام‌آور پیروزی قطعی مستضعفان بر مستکبران نامید و خاطرنشان کرد : دهه فجر یادآور حق ، عدالت و اعتلای اسلام است و ما برای تکمیل کار این انقلاب  باید بدنبال  توزیع عادلانه ثروت باشیم .
استاندار گیلان گفت : در دهه مبارک فجر امسال با تلاش و کوشش کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ۱۱۰۱ پروژه عمرانی و ۱۰۰۰۰ واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ ‌بر ۱۰۶۸۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد .
مهندس کیهان هاشم نیا افزود : امسال در طرحهای دهه فجر علاوه بر اعتبارات ریالی ۵۹۸میلیون یورو معادل حدود ۲۴هزار میلیارد ریال  سرمایه گذاری ارزی شده است ، که در مجموع حجم ۳۴۶۸۹  طرح سرمایه گذاری دهه فجر حدود  ۴  برابر بیشتر از پارسال است .
وی اظهار داشت : در حین اجرای پروژه‌ها ۸۵۶۱ شغل ایجاد گردیده و پیش‌بینی می‌شود پس از آن برای بیش از ۲۷۷۴ نفر اشتغال پایدار ایجاد شود .

 

در ادامه این مراسم ایرج موذن فرماندار رودبار با ذکر این نکته که اولین روز از گرامیداشت دهه فجر را با استاندار جانباز گیلان آغاز می کنیم بسیار خوشحال و مسرور هستیم گفت : شهرستان رودبار با اهداء ۴۱۰ شهید در راه  تثبیت انقلاب اسلامی قدم برداشته و ما افتخار می کنیم که رودبار و روستای آغوزبن زادگاه اولین شهید راه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ( ره ) است .
فرماندار رودبار از افتتاح ۸۰ پروژه عمرانی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۴۰۴ میلیون تومان طی دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت : خانه های بهداشت ، برق رسانی ، مسکن مددجویان ، آبرسانی باغات کشاورزی ، گاز رسانی و آسفالت راه ها از طرح ها مهمی است که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرند.
در ادامه ای مراسم حکیمی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : باید به شاخصه های توسعه این شهرستان توجه بیشتری شود ،  در بخش ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی این منطقه توجه بیشتر و ویژه ای صورت بگیرد تا مردم این مناطق از توسعه و عمرا ن عقب نیفتند .
حجت الاسلام والمسلمین داودی امام جمعه رودبار نیز در ادامه این مراسم گفت : انقلاب اسلامی انفجار نور بود ، شهدا ، جانبازان ، ایثارگران جزو پیشتازان انقلاب اسلامی بشمار می روند و ما از اینرو خداوند را شکر گذار هستیم .
وی افزود  : دهه فجر انقلاب اسلامی ثمرات مادی و معنوی زیادی دارد و انشاءالله مسایل و موارد و کارهای انجام شده با پی گیری مسئولین تداوم داشته باشد .
گفتنی است : مهندس کیهان هاشم نیا  استاندار گیلان از چندین پروژه عمرانی در سطح شهرستان رودبار بازدید و ضمن آشنایی با پیشرفت فیزیکی پروژه ها جهت تسریع در عملیات اجرایی آنان دستورات و راهنمایی های لازم را به مسئولین امر ارایه و از نزدیک و بصورت رودررو با مردم این منطقه به گفتگو پرداخته و در رفع مسایل و مشکلات آنان به مسئولین ذیربط دستوراتی را ارایه کردند .

 

Share