با حضور وزیر کشور در استانداری گیلان:

دکتر نجفی رسما کلیددار توسعه سرزمین میرزا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی استاندار جدید گیلان، با حضور وزیر کشور رسما کلیددار دولت تدبیر و امید برای توسعه همه جانبه و پایدار سرزمین میرزا کوچک جنگلی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حبیب الله داوران، شهیدعلی انصاری، حاج عبدالوهاب، مرحوم علی فرهمندزاد، محمدرضا تابش، سید علی‌اکبر طاهایی، علی صوفی، مسعود سلطانی‌فر، علی عبداللهی، روح‌الله قهرمانی‌چابک، مهدی سعادتی و کیهان هاشم‌نیا تصدی استانداری گیلان را برعهده داشته‌اند.

بی‌شک شهید علی انصاری محبوب‌ترین استاندار گیلان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود که دشمنان تاب دیدن خدمات انقلابی و جهادی وی را نداشته، وی که فرزند برومند گیلان بود را باززبان روزه ترور کردند و به شهادت رسیدند.DSC_0022

۲۱مهرماه ۹۲ نیز روز بزرگی برای مردم گیلان بود و فرزندان میرزا که بارها وفاداری و سربازی خود را به نظام ثابت کرده‌اند، شاهد انتصاب استانداری از جنس تدبیر و امید برای گیلان بودند.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان شد و دولت تدبیر و امید پس از مدت‌ها بررسی گزینه‌های استانداری برای گیلان بالاخره به اجماع نظر با نماینده ولی فقیه در استان و مجمع نمایندگان گیلان رسید و با تصویب هیئت وزیران، کلید توسعه گیلان به نجفی واگذار شد.

محمد علی نجفی، مدیر با سابقه گیلانی، متولد سال ۱۳۳۵ در آستانه اشرفیه و دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک است که سابقه معاونت طرح و برنامه و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری ــ صنعتی کیش و سرپرستی منطقه ویژه اقتصادی انزلی را در کارنامه کاری خود دارد.

از دیگر سوابق اجرایی نجفی می‌توان به عضو هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان، عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مس شهید باهنر، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت هلدینگ هتل‌های پارس، عضو هیئت مدیره شرکت بورس بین‌المللی نفت و گاز و پتروشیمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان چای کشور، سرپرست شرکت عمران گیلان، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری گیلان، رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیرکل تعاون روستایی استان گیلان اشاره کرد.

تدبیر برای اتمام یک‌هزار و ۷۰۰طرح و پروژه نیمه‌تمام گیلان، تکمیل آزادراه رشت به قزوین، تسریع در اجرای راه‌آهن قزوین، رشت، انزلی و آستارا، توسعه اقتصادی گیلان با استفاده از ظرفیت‌های مرزی و بنادر انزلی و آستارا، اجرایی کردن منطقه ویژه اقتصادی آستارا و لاهیجان، اجرایی کردن بندرچند منظوره تالش مهمترین خواسته مردم گیلان برای تقویت اقتصاد استان است.

رفع مشکلات چندین ساله چایکاران گیلانی، ارتقای معیشت برنج‌کاران و سایر بخش‌های کشاورزی، دامی و شیلاتی را نیز می‌توان از خواسته‌های مردم گیلان از استاندار جدید این استان برشمرد.

نجفی، که دارای مدرک دانشگاه دکترای مدیریت استراتژیک و سابقه بیش از سه‌دهه مدیریت در سطوح مختلف اجرایی، علمی، برنامه‌ریزی و پژوهشی است، از امروز با حکم وزیر کشور، استاندر گیلان بوده و مدیرت خود را بر یکی از راهبردی‌ترین استان‌های کشور، آغاز می‌کند.

فرزندان میرزا، با امید به تجارب محمدعلی نجفی استاندار جدید گیلان، منتظرند تا شاهد تغییرات عمده‌ای در راستای توسعه همه جانبه و پایدار گیلان باشند./تسنیم

Share