محسن رضایی در گرگان :

محسن رضایی: دیگر جایی برای ریاست نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید نیمه دوم انقلاب که اقتصاد و اخلاق است را درست ادامه دهیم و انسجام داشته باشیم و اگر می خواهیم موفق شویم، انسجام، پیروی از منویات رهبری مهم است.وی تاکید کرد: همچنین باید مدیریت داشته باشیم و مدیریت از شناخت و پیش بینی شروع می شود و کسانیکه پیش بینی ندارند دچار مشکل می شوند.

به گزارش دیار میزرا به نقل از خبرگزاری فارس  از گرگان، محسن رضایی امروز در جمع فعالان سیاسی شهرستان گنبد کاووس افزود: هدف من ادامه راه شهدا است نه اینکه روی صندلی ریاست بنشینم، چون با این میزان بدهی دولت نمی‌توان ریاست کرد.

وی اظهار داشت: ما مانند کاروانی هستیم که بخشی از راه را پیموده و در ایستگاه سوم مانده‌ایم.

به گفته وی، ایستگاه اول سیاست است که ۷۰ سال پیش فتح، حکومت تشکیل، قانون اساسی تدوین و انتخابات نیز برگزار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتدار، قدرت و امنیت را ایستگاه دوم برشمرد و اظهار کرد: رسیدن به این ایستگاه که با مانع‌تراشی‌‌های دشمنان همراه بود، ۱۵ سال طول کشید تا اینکه توانستیم قدرت از دست رفته از زمان صفویان را به دست آوریم.رضایی

رضایی تصریح کرد: اقتدار و قدرت و امنیت جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که اسرائیل بیشتر از ۸ روز توان مقابله با قدرت موشکی ایران را ندارد.

وی اضافه کرد: ناتو با همه توان خود توان غلبه بر سوریه را ندارد، چون قدرتی مانند ایران پشت سر سوریه ایستاده است.

رضایی با بیان اینکه اخلاق، اقتصاد و زندگی ایستگاه سوم است که با اسلام و دو ایستگاه قبل متناسب نیست، خاطرنشان کرد: کشوری با این قدرت نظامی بازارش بی‌ثبات و قیمت مرغش مشکل‌آفرین است.

وی تأکید کرد:‌ برای مقابله بر مشکلات اقتصادی، اخلاقی و بهبود سطح زندگی در جامعه باید ایستگاه سوم را فتح کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فتح این ایستگاه سختی‌های خودش را دارد، خاطرنشان کرد: با بسیج گسترده و سراسری می‌توان به اخلاق، اقتصاد و زندگی مطلوب دست یافت.

رضایی هشدار داد که اگر در ایستگاه سوم توقف کنیم، ممکن است ایستگاه‌های اول و دوم که سیاست، اقتدار، قدرت و امنیت هستند را از دست بدهیم.

همچنین محسن رضایی عصر دوشنبه در همایش وحدت و بصیرت اقوام ایرانی در مسجد قائمیه گنبدکاووس افزود: اقتصاد ما اشتباه سرمایه گذاری شده است، تولید ثروت ابتدا باید در خانواده، بعد شهر و بعد سطح ملی برنامه ریزی شود.

وی اظهار داشت: در حالیکه اقتصاد ما وارونه است، ابتدا در سطح ملی بعد شهر و بعد خانواده برنامه ریزی می شود که به خانواده ها چیزی نمی رسد.

وی عنوان کرد: اقتصاد اسلامی از خانواده شروع می شود و با اینکه زمینه های زیادی از نظر منابع در ایران وجود دارد، هنوز فقر و بیکاری در کشور وجود دارد و باید دید چه برنامه هایی در برای فرهنگ، تولید و … می توانیم داشته باشیم.

رضایی بیان داشت: ما در زمینه های دیگر الگوی کشورهای مختلف هستیم ولی در اقتصاد نمی توانیم الگو بوده و حرفی داشته باشیم.

نیمه دوم انقلاب را درست کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید نیمه دوم انقلاب که اقتصاد و اخلاق است را درست ادامه دهیم و انسجام داشته باشیم و اگر می خواهیم موفق شویم، انسجام، پیروی از منویات رهبری مهم است.

وی تاکید کرد: همچنین باید مدیریت داشته باشیم و مدیریت از شناخت و پیش بینی شروع می شود و کسانیکه پیش بینی ندارند دچار مشکل می شوند.

رضایی تصریح کرد: تاکنون ثابت شد دولت بدون مردم نمی تواند بر مشکلات فائق شود.

وی ارزشها و ایثارگری را مسئله مهم دیگر برشمرد و گفت: اگر این فضا در جامعه کمرنگ شود به جایی نمی رسیم و باید به ارزشها پایبند شویم و پیامبر اسلام (ص) را در همه امور الگو قرار دهیم.

اخلاق و اقتصاد نقطه ضعف

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: دشمنان درصدد هستند تا از نقطه ضعف ایران استفاده کرده و آن را به زمین زنند و این نقطع ضعف، چیزی نیست جز اقتصاد و زندگی.

وی با اشاره به توانمندیهای ایران در حوزه ورزش افزود: متاسفانه در ورزش نیز به قهرمانی و جوانمردی فکر نمی شود و به جاهایی دیگر سوق داده می شود، درحالیکه ورزش باید سکوی انسان سازی باشد و اگر به این مسائل فکر کنیم پیروز می شویم و دشمن را به زانو در می آوریم.

محسن رضایی به پتانسیل گنبدکاووس در رشته سوارکاری اشاره و اضافه کرد: در سوارکاری می توان هزاران توریست را جذب کرد، همچنین اگر آثار باستانی که در ایران داریم درست مدیریت شود باعث سرمایه گذاری می شود.

رضایی یادآورشد: به عنوان نمونه فرانسه بابت جهانگردی سالانه ۱۶۰ میلیارد دلار و در ترکیه ۲۵ میلیاد دلار از گردشگری درآمد دارند.

وی تاکید کرد: باید خود را برای جهاد اقتصادی و اخلاقی آماده کنیم و پیروز شویم.

رضایی شهرستان گنبد را دریایی از منابع الهی در بخش های کشاورزی، تولیدی، صنعت و …دانست و گفت: مهمترین منابع، انسانی است ولی نیاز به کمک و حمایت دارد و مشکلات ناشی از مدیریت است.

وی افزود: مدیریتی که ناشی از مدیریت اسلامی باشد موفق خواهد بود، چرا در اسلام در مدیریت و اخلاق ما وارد نشده است.

وی اظهار داشت: در گنبد می توان براساس وضع موجود بدون وارد کردن امکانات از استان و کشور، دلارها صادرات داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت هفته وحدت گفت: باید بیینیم چقدر از نظر گفتار، رفتار و کردار به پیامبر اکرم (ص) نزدیک هستیم و پیامبر را الگو قرار دهیم واینگونه نباشد که مسلمان باشیم ولی با اسلام فاصله زیادی داشته باشیم.

ایران ۱۰ قدرت سیاسی جهان است

رضایی عنوان کرد: امروز ایران یکی از ۱۰ قدرت سیاسی جهان است و باید نظام جمهوری  اسلامی را قدر بدانیم و در حفظ آن کوشا بکوشیم.

وی یادآورشد: ما امروز در سیاست خوب پیشرفت کردیم، ولی با اقتصاد اسلامی فاصله بسیار داریم، زیرا در اقتصاد اسلامی نباید فقر، فاصله طبقاتی و اعتیاد وجود داشته باشد.

رضایی یادآورشد: همچنین اخلاق اسلامی نباید دروغ، سوء ظن و تهدید باشد که امروز در کشور ما متاسفانه وجود دارد.

وی افزود: نوع زندگی ما با زندگی اسلامی فاصله دارد و باید در تمام زمینه ها الگو باشیم و اگر بخواهند کشوری را مثال زنند باید ایران باشد.

Share