بازدید استاندار گیلان از شرکت سپید ماکیان رشت

    به گزارش دیار میرزا به نقل از سایت استانداری گیلان:  کیهان هاشم نیا استاندار گیلان پس از بازدید شبانه از بازار آبزی پروری رشت که تا ساعت ۲ بامداد به طول انجامید صبح امروز نیز از شرکت سپید ماکیان که ۴۰ درصد ظرفیت تولید جوجه گوشتی استان را دارد در پیربازار روستای کفترود […]

 

 

به گزارش دیار میرزا به نقل از سایت استانداری گیلان:  کیهان هاشم نیا استاندار گیلان پس از بازدید شبانه از بازار آبزی پروری رشت که تا ساعت ۲ بامداد به طول انجامید صبح امروز نیز از شرکت سپید ماکیان که ۴۰ درصد ظرفیت تولید جوجه گوشتی استان را دارد در پیربازار روستای کفترود رشت بازدید کرد .

 

 

در این بازدید که روحی مدیرکل جهاد کشاورزی ، منتظری مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت ، مدیران عامل بانک های کشاورزی و صادرات و مدیر عامل شرکت سپید ماکیان و  جمعی از مدیران واحد های تولیدی این شرکت حضور داشتند . استاندار گیلان از نحوه تولید جوجه ریزی از سالن گرید ( اندازه گیری تخم مرغ نطفه دار ) ، سالن سردخانه ، سالن ستر ( هیجده روزه ) ، سالن هچر ( ترانسفر ) و سالن پارکینگ جوجه ریزی دیدن کرد و از نزدیک با مراحل مختلف زنجیره تولید جوجه ریزی آشنا شده و توضیحات لازم از سوی مدیر عامل این واحد صنعتی بیان گردید .
پس از این بازدید نیز در نشستی کاری به ریاست استاندار در زمینه احداث پایانه تخلیه غلات در منطقه آزاد انزلی به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن ، احداث کارخانه تولید دان مرغ آماده به ظرفیت ۸ درصد کشور و تسریع در ساخت  کشتارگاه ۱۱۰ هزار قطعه ای مرغ  بحث وتبادل نظر وتصمیم گیری شد.

 

مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان در این  نشست گفت : با امکانات موجود ومزیتی که در گیلان وجود دارد باید در جهت بهره گیری و توسعه هر چه بیشتر در صنعت مرغداری استان استفاده بهتری شود و این امر می تواند در رشد اقتصادی ، افزایش تولید ثروت و برخورداری سرانه بالا برای آحاد مردم استان مثمر ثمر باشد .
وی ابراز داشت : با استفاده از دانش و مدیریت و استفاده از مدرنترین تکنولوژی روز در صنعت مرغداری استان توانسته ایم ۸ درصد گوشت مرغ کشور را تامین کنیم .
وی اضافه کرد : ظرفیت تولید مرغ استان در حال حاضر ۱۱۴ هزار تن در سال  است که ۵۰ درصد آن در استان استفاده و مابقی آن صادر می شود .
وی بااشاره باینکه ۱۲ درصد جوجه کشور در استان گیلان تولید می شود اظهار داشت : با راه اندازی  و توسعه واحدهای جوجه کشی در استان وافزایش دوره جوجه کشی از چهارونیم دوره به ۸ دوره درسال می توانیم علاوه بر رفع نیاز داخل استان شرایط را برای صادرات مرغ با اوزان صادراتی نیز فراهم کنیم ، که این برنامه در دست اجرا است.
استاندار گیلان از احداث کشتارگاه ۱۱۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی خبر داد و گفت : این کشتارگاه با کمک بخش خصوصی جهت صادرات مرغ گوشتی در منطقه رودبار در حال احداث است که با راه اندازی این کشتارگاه مرغ با اوزان صادراتی برای کشورهای شمال دریای خزر و آسیای میانه صادر می شود .

در ادامه مجتبی رسولی مدیر عامل شرکت سپید ماکیان گفت : این کارخانه سالانه ظرفیت تولید ۶۰ میلیون جوجه گوشتی رادارد که ۴۰ درصد کل ظرفیت تولید در استان گیلان را شامل میشود.
وی بیان کرد : در حال حاضر با ۱۱۳ هزار متر مربع سالن تولید مرغ و با مشارکت و همکاری۲۳ واحد تولید مرغ در سطح استان و با بکارگیری ۱۱۶۰ نیروی کار ماهر و متخصص مشغول فعالیت بطور شبانه روزی در صنعت مرغداری هستیم .

 

 


 

 


 

 


Share