جعفرزاده ایمن آبادی:

افزایش قیمت حامل‌های انرژی مردم را به خاک سیاه می‌نشاند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر مخالفت نمایندگان با افزایش چند برابری یارانه نقدی، گفت: اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی مردم را به خاک سیاه می نشاند.

به گزارش دیار میرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: در حالی که مجلس شورای اسلامی نقش نظارتی بر دولت دارد و باید بر عملکرد آن نظارت کند اما رئیس جمهور با پیش گرفتن یک رفتار پوپولیستی به مردم القا می کند که می خواهد با افزایش یارانه نقدی پول بیشتری را در اختیار آنان قرار دهد ولی مجلس شورای اسلامی مانع از انجام این کار می شود که این نوع رفتار و صحبت‌ها درست نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می تواند میزان یارانه نقدی را از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۵۵ هزار تومان افزایش دهد، تصریح کرد: این افزایش یارانه نقدی نباید از طریق رشد قیمت حامل های انرژی جبران شود بلکه دولت باید با حذف یارانه دهک های بالای جامعه که ثروت و پول در اختیار دارند، یارانه بیشتری را در اختیار دهک های پایین جامعه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دهک‌های بالای جامعه هیچ نیازی به دریافت یارانه نقدی ندارند، افزود: دولت باید برای بازنگری در اعطای یارانه نقدی به دهک های مختلف جامعه برنامه داشته باشد اما به نظر می رسد دولت برنامه مدونی در این خصوص ندارد و هنوز مشخص نیست قرار است چند دهک از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت مدعی است اطلاعات مربوط به خانوارها را برای پرداخت یارانه جمع آوری کرده است، عنوان کرد: دولت باید به جای افزایش چند برابری یارانه نقدی که تبعات منفی برای جامعه به دنبال دارد، اقدام به اصلاح نحوه پرداخت یارانه به دهک های مختلف جامعه کند./

Share