با حضور جانشین مرزبانی گیلان؛

سرهنگ هادی قاسمی به عنوان فرمانده مرزبانی آستارا معرفی شد

آئین تکریم و معارفه فرمانده هنگ مرزی آستارا با حضور سرهنگ ستاد علی ندرخانی جانشین فرمانده مرزبانی استان گیلان برگزار و سرهنگ هادی قاسمی به عنوان فرمانده هنگ مرزی این شهرستان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آئین تکریم و معارفه فرمانده هنگ مرزی آستارا با حضور سرهنگ ستاد علی ندرخانی جانشین فرمانده مرزبانی استان گیلان برگزار و از زحمات پنج ساله سرهنگ نوذر مرادی فرمانده سابق هنگ مرزی آستارا تجلیل و سرهنگ هادی قاسمی به عنوان فرمانده هنگ مرزی این شهرستان معرفی شد.

 جانشین فرماندهی مرزبانی استان گیلان در این آیین بیان کرد: انقلاب سرآغاز تحولات بنیادین جهان اسلام و غیر اسلام است.

سرهنگ علی ندرخانی دهه فجر یک فرصت برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: یکی از اهداف راهبردی دشمن در جنگ نرم، ایجاد یاس و ناامیدی در کشور به خصوص در میان جوانان است.

ندرخانی، ولایتمداری را عامل بازدارندگی توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: امنیت میوه درخت پربرکت انقلاب اسلامی است که شهدا با خون خود ریشه‌های آن را آبیاری کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید همواره پشتیبان ولایت فقیه باشیم، گفت: از اول انقلاب در تحریم بودیم و همواره ایستاده‌ایم.

جانشین فرماندهی مرزبانی استان گیلان با اشاره به اینکه در عرصه‌های دفاعی حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم، تصریح کرد: ما در عرصه موشکی قدرت برتر جهان هستیم و قدرت خود را به دشمنان نشان داده‌ایم.

ندرخانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اتحاد مسئولان در شهرستان آستارا خار چشم دشمنان است، افزود: تغییر و تحول در پست‌ها برای ارائه خدمات بیشتر و وسیع‌تر است.

فرماندار آستارا در این آیین با اشاره به تعامل خوب مرزبانان و مرزنشینان، به عنوان عامل ثبات و امنیت استان گیلان بیان کرد: جهت کنترل و تأمین امنیت مرزی، مرزبانان کشور به خصوص در استان گیلان زحمات زیادی می کشند و در سایه تلاش آنها، مرزهای کشورمان در شمال استان گیلان، جزو مرزهای امن محسوب می‌شود.

عباس صابر با اشاره به اهمیت جلوگیری از تخطی از قانون و لزوم تأمین امنیت به خصوص در مرزها با هدف جلوگیری از پدیده شوم قاچاق، با اقدامات پیشگیرانه افزود: ما به عنوان مرزبانان حساسیت ویژه ای بر روی نقاط مرزی داریم و با جان و دل از همه مناطق مرزی کشور خود دفاع می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در آستارا امنیت را زمینه ساز توسعه و آبادانی دانست و تاکید کرد: دولت و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در موضوع حفظ و برقراری امنیت در همه نقاط مرزی کشور جدیت کامل دارند.

امام جمعه آستارا نیز در این آیین بیان کرد: امنیتی که امروز در سطح استان گیلان و خاصه شهرستان مرزی بندر آستارا مشاهده می‌شود به واسطه تلاش شبانه روزی مأموران فداکار انتظامی و مرزبانی این استان است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، اضافه کرد: پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی و مرزبانی در تأمین امنیت اجتماعی، امنیت مرزی، جاده‌ها، مبارزه با جرایم و مفاسد اجتماعی، قاچاق و مواد مخدر تلاش می‌کنند.

حافظ نیا با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، نیروهای مرزبانی در بالاترین آمادگی برای حفظ و حراست از مرزهای کشور قرار دارند، افزود: در حوزه مرزبانی مأموران جان بر کف این نیرو سعی دارند تا با یک دیده بانی مناسب از ارزش‌ها، اصول دینی و اعتقادی کشور دفاع کنند و اجازه فرصت طلبی به عوامل دشمن را ندهند.

وی با تاکید بر ارزش و مقام مرزبان و مرز داری در دین اسلام، گفت: مرزنشینان در حقیقت مرزبانان واقعی کشور به حساب می آیند و این افتخار و نعمت بزرگی است که پاسداری از مرزهای کشور به مرزبانان و مرزنشینان تعلق گرفته است.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه اقتدار کشور اولویت فعالیت‌های نیروهای مسلح به ویژه مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: نیروهای مرزبانی در بالاترین آمادگی برای حفظ و حراست از مرزهای آبی و خاکی کشور هستند.

حافظ نیا فعالیت در مرز و مرزبانی را سخت و دارای اجر معنوی بالا دانست و تاکید کرد: مرزبانان کشور در هر نقطه مرزی حتی دورترین نقاط باید بدانند که مردم و مسئولان خدمات و تلاش‌های آنها را فراموش نمی‌کند.

در پایان این آیین از زحمات پنج ساله سرهنگ نوذر مرادی فرمانده سابق هنگ مرزی آستارا تجلیل و سرهنگ هادی قاسمی به عنوان فرمانده هنگ مرزی این شهرستان معرفی شد.

Share