مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

یادواره تلویزیونی میرزا کوچک عصر دوشنبه برگزار می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان اظهار داشت: یادواره تلویزیونی میرزا کوچک عصر دوشنبه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالله پاکاری در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی، با اشاره به برگزاری یادواره تلویزیونی شهید میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانی و طلبه استان گیلان، اظهار کرد: به دلیل شرایط بهداشتی حاکم بر کشور، این یادواره ساعت ۱۸ عصر فردا، ۱۰ آذرماه با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان در خانه میرزا کوچک جنگلی در رشت برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان دیدار با خانواده های شهدای روحانی و طلبه استان پخش مستند با موضوع نهضت جنگل از شبکه های ملی و استانی را جمله ویژه برنامه های نودونهمین سالگرد شهادت میرزا کوچک دانست و افزود: فردا از دو سرود جدید تحت عنوان «میرزا» و «زخم های شعله ور» نیز رونمایی خواهد شد.

این مقام مسئول، میرزا کوچک خان جنگلی را یک شخصیت ملی دانست و اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ مصادف با یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک است لذا نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی را برگزار خواهیم کرد.

پاکاری، با اشاره به نقش و جایگاه میرزا کوچک و نهضت جنگل در روند شکل گیری فرهنگ ضد استبدادی و ضد استکباری ملت ایران، خاطرنشان کرد: کنگره ملی میرزا کوچک باید متفاوت از یادواره سالانه باشد. در این راستا کمیته های هفت‌گانه کنگره را با مسئولیت و عضویت دستگاه های مختلف تشکیل دادیم.

وی از برگزاری نشست ستاد کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و یادآور شد: به زودی دبیرخانه کنگره ملی میرزا کوچک نیز راه اندازی خواهد شد.

Share