رئیس کل دادگستری گیلان در دیدار مدیران بانک‌های استان تأکید کرد:

کسی که وام تولید را در جای دیگری غیر از تولید هزینه کند، خائن است

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به اینکه برخی اشخاص، تسهیلات بانکی را به بهانه تولید دریافت و آن را در جایی غیر از تولید هزینه می‌کنند، اظهار داشت: چنین افرادی خائن تلقی شده و قوه قضائیه هرگز از آن‌ها به عنوان سرمایه‌گذار حمایت نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیران ۱۵ بانک دولتی و خصوصی استان گیلان در قالب کمیسیون هماهنگی بانک‌ها با رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان در آغاز سخنان خود در این نشست با ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلساتی، یاد و خاطره کارکنان خدوم بانک‌ها را که در ایام شیوع کرونا و در راه خدمت به هموطنان، جان باختند گرامی داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی اشخاص، تسهیلات بانکی را به بهانه تولید دریافت و آن را در جایی غیر از تولید هزینه می‌کنند، اظهار داشت: چنین افرادی خائن تلقی شده و قوه قضائیه هرگز از آن‌ها به عنوان سرمایه‌گذار حمایت نمی‌کند.

رئیس شورای قضایی استان گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: بیکاری منشا بزهکاری و جرائم در جامعه است لذا دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، حامی تولید کنندگان و کارآفرینانی است که موجبات رشد اشتغال در کشور را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به تعطیلی برخی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی در پی واگذاری‌ها در گیلان، ابراز داشت: نباید به افرادی که اهلیت ندارند اداره کارخانه‌ای سپرده شود زیرا افراد سودجو کارخانه‌ها را به قصد تغییر کاربری اراضی آن‌ها و دستیابی به ثروتی هنگفت حاصل از فروش آن خریداری کرده و تولید را رها می‌کنند.

این مقام ارشد قضایی با اعلام اینکه اجازه تاسیس اداره تصفیه امور ورشکستگی در استان گیلان از قوه قضائیه دریافت و به زودی اجرایی خواهد شد، افزود: قضات و کارکنانی که در امور اقتصادی آموزش‌های لازم را کسب کرده باشند در این اداره مشغول به کار خواهند شد.

وی در پایان از مدیران بانک‌ها خواست تا دوایر حقوقی خود را از بعد علمی تقویت نمایند تا بتوانند دفاع مستدلی در برابر نظریه‌های کارشناسی ارائه شده در محاکم داشته باشند.

گفتنی است در این نشست مدیران بانک‌های گیلان هر یک، دیدگاه‌ها و مسائل حقوقی و قضایی مرتبط با حوزه بانکی را با رئیس کل دادگستری گیلان در میان گذاشته و تبادل نظر کردند.

Share