خلیل بهروزی فر خبر داد؛

محدوده شهر ماکلوان افزایش یافت | تحویل پارک جنگلی ۵۰ هکتاری به شهرداری ماکلوان

بهروزی فر تصریح کرد: با تلاشهای صورت گرفته اراضی ملی و منابع طبیعی به محدوده شهری اضافه شد و مساحت شهر ماکلوان مجموعا با اضافه شدن این اراضی به ۴۵۱ هکتار رسیده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت در مجلس یازدهم با اشاره به توسعه محدوده ماکلوان اظهار کرد: ماکلوان در بخش سردار جنگل شهرستان فومن با مساحت ۱۳/۱ کیلومترمریع از چندین روستا تشکیل شده است و شهر ماکلوان نیز از تجمیع روستاهای ماکلوان بالا و پایین در سال ۹۱ به عنوان شهر به تقسیمات کشوری اضافه شد.

وی با بیان اینکه از روز تشکیل شهر ماکلوان، اراضی ملی و منابع طبیعی اطراف ماکلوان می‌بایست جزو محدوده شهری قرار می‌گرفت تا مردم منطقه نیز از خدمات شهری بهره بگیرند، تصریح کرد: با تلاشهای صورت گرفته این اراضی به محدوده شهری اضافه شد و مساحت شهر ماکلوان مجموعا با اضافه شدن این اراضی به ۴۵۱ هکتار رسیده است.

بهروزی فر با تاکید بر اینکه از لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای پس از تحویل محدوده از سوی منابع طبیعی به شهرداری و راه و شهرسازی، شهر ماکلوان موقعیت استراتژیکی از لحاظ گردشگری پیدا می‌کند، گفت: باتوجه به اینکه ماکلوان  در مسیر ماسوله قرار گرفته می‌تواند مانند یک بارانداز در مسیر شهر تاریخی ماسوله باشد و با شهرسازی درست ماکلوان میتواند تبدیل به شهری زیبا در شان استان گیلان شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه پارک جنگلی ۵۰ هکتاری به عنوان بام ماکلوان براساس اهداف گردشگری طی چند روز آینده تحویل شهرداری ماکلوان می‎شود، افزود: باتوجه به موقعیت مکانی شهر ماکلوان در آینده نه چندان دور تبدیل به شهری زیبا و گردشگرپذیر باشد و مردم منطقه نیز میتوانند از خدمات شهری بهره لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه با همکاری دولت، گام بزرگی در راستای توسعه ماکلوان برداشته شده، گفت: امیدواریم کسانی که مدیریت شهری ماکلوان را برعهده دارند با همکاری شورا اقدامات موثری انجام دهند.

پیگیر ثبت جهانی ماسوله هستم

بهروزی فر همچنین درباره آخرین وضعیت ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان به همراه استاندار، نامه‌ای خطاب به وزیر میراث فرهنگی نوشته است و متعاقب آن نیز پیگیر این موضوع هستم تا ثبت جهانی ماسوله محقق شود.

نماینده فومن و شفت با بیان اینکه ثبت جهانی ماسوله مشکلات درآمدی شهرداری را برطرف می‌کند، تصریح کرد: تغییر در بافت ماسوله ممنوع است و شهرداری نیز از محل ساخت و ساز درآمدی ندارد.

Share