در سالروز شهادت شهید رقم خورد؛

دیدار مسئولان با خانواده شهید علیرضا محمدزاده تنها روحانی شهید آستارا

جمعی از مسولان شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت سالروز شهادت شهید با خانواده شهید علیرضا محمد زاده، تنها روحانی شهید این شهرستان دیدار کرده و به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم آستارا در مجلس در این دیدار با تاکید بر تکریم خانوادهای معظم شاهد و ایثارگران این خانواده ها را سرمایه های اجتماعی جامعه عنوان کرد.

غلامرضا مرحبا بیان کرد: جامعه ایثارگران بویژه والدین معظم شهدا حق بسیاری بر گردن جامعه و مسئولان دارند و همه باید تلاش کنیم تا رضایتمندی این خانواده ها که خواسته ای جز خدمت مسئولان به مردم ندارند، جلب شود.

فرماندار آستارا در این دیدار شهدا را پیرو راستین امام حسین (ع) دانست و گفت: تاسی به امام حسین (ع) و نهادینه شدن فرهنگ شهادت طلبی و ایثار که از واقعه عاشورا آموخته ایم موجب تقدیم هزاران شهید، آزاده، جانباز و ایثارگر در دوران دفاع مقدس شد که به برکت این خون‌های مطهر کشور ما در اوج امنیت و اقتدار قرار دارد.

عباس صابر دیدار با خانواده معظم شهدا را گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و افتخاری بزرگ دانست که وظیفه تک تک مسئولان است.

امام جمعه آستارا در این دیدار گفت: صبر و شکیبایی خانواده های معظم شهدا برای آحاد مختلف مردم یک الگو و درس بزرگ است که در برابر تمامی توطئه های دشمنان علیه این کشور ایستادگی کرده و در تداوم خون مطهر شهدا از آرمان های نظام اسلامی و رهبری دفاع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا شهدا را بهترین الگو برای نسل امروز دانست و بیان کرد: شهدای والامقام کشورمان بهترین الگو برای فرزندان و نسل امروز و فردای ایران اسلامی هستند که باید با الگوگیری از راه و هدف شهدای والامقام بتوانیم جوانانی متدین و دین‌دار را در مملکت اسلامی تربیت کنیم.

فرمانده سپاه آستارا در این دیدار با اشاره به اقتدار امروز کشور در منطقه و جهان تصریح کرد: امنیت و آرامش کشور و اقتدار نظام اسلامی مرهون جانفشانی عزیزانی است که دفاع از میهن و اسلام را بر رفاه خود و خانواده ترجیح دادند و تمام توان و هستی خود که همانا جان شیرین شان بود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای اسلام تقدیم کردند.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود : امروز اقتدار کشور را وامدار خون های مطهر و پاک کسانی هستیم که در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و اجازه تعدی حتی به یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادند.

طلبه علیرضا محمدزاده تنها روحانی شهید بندر آستارا متولد اول فروردین سال ۱۳۴۱ بود که در ۱۵ آذر سال ۱۳۶۲ هنگام بازگشت از عملیات خیبر، در شهرستان سنندج استان کردستان بدست منافقان کوردل ترور به شهادت رسید که در گلزار شهدای آستارا خاکسپاری شد.

وی شاعر اهل بیت بود و در سال ۱۳۶۱ در ماه مبارک رمضان از طریق بسیج راهی جبهه جنوب گردیده و در عملیات رمضان به همراه دو برادر دیگر خود شرکت و از ناحیه دست راست مجروح گردید.

سپس در سال ۱۳۶۲ بار دیگر با دستی مجروح از سوی سازمان تبلیغات اسلامی قم عازم کربلای غرب کشور گردید و در عملیات خیبر حاضر و در حین بازگشت در سنندج به دست وابستگان داخلی به همراه هم‌رزم دیگر شهید حسن عسگر سهراب نژاد ترور و عارفانه به لقاء الله پیوست.

شهید در وصیت‌نامه‌اش توصیه به اطاعت از امام می‌نماید که قدر این نعمت را بدانیم که اگر قدرنشناسیم و کفر آن نعمت کنیم خداوند عذابش را بر ما نازل خواهد کرد در سروده آخرینش می‌گوید:

به پیل تن چو کرمی بودم و پروانه گردیدم
شکستم محبس تن را زخود بیگانه گردیدم

به دریای جهالت غوطه می خوردم بسی اما
به آب عشق جان شستم فدا جانانه گردیدم

شهرستان آستارا ۱۶۷ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

این شهرستان همچنین دارای ۷۸۸ جانباز و آزاده است و پنج شهید گمنام در مزار شهدای گمنام این شهرستان و یک شهید گمنام نیز در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان آرمیده اند.

 

 

Share