مدیرکل هواشناسی گیلان با حضور در آستارا خبر داد:

ایستگاه هواشناسی خودکار در حیران آستارا راه‌اندازی می‌شود

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان در سفر یک روزه به شهرستان مرزی بندر آستارا از راه اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار در منطقه حیران این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل هواشناسی گیلان در سفر یک روزه به شهرستان مرزی بندر آستارا از راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار در منطقه حیران این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

محمد دادرس در حاشیه نشست با فرماندار آستارا به خبرنگار دیارمیرزا گفت: زمین مورد نظر جهت ساخت این ایستگاه هواشناسی تامین شده است و به زودی با دیواره‌گذاری، دکل ایستگاه و بخشی از تاسیسات با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

دادرس با اشاره به لزوم همکاری شهرستانی در جهت توسعه این ایستگاه بیان کرد: با همکاری فرماندار آستارا برای تامین برق ایستگاه، اقدامات لازم به طور برنامه‌ریزی شده انجام شده است و تجهیز این ایستگاه به قطعاتی جهت تعیین دما، رطوبت، تشعشع جو، سرعت باد، و همچنین میزان باران حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به لزوم اتمام این ایستگاه در آینده نزدیک تصریح کرد: اعتبارات لازم از سازمان هواشناسی پیگیری شده است و تا پایان سال جاری ایستگاه هواشناسی خودکار در منطقه حیران آستارا راه اندازی خواهد شد تا از این طریق اطلاعات هواشناسی در در کوتاه‌ترین زمان اندازه‌گیری و با سیستم‌های مخابراتی به مرکز هواشناسی استان گیلان مخابره شود.

دادرس ادامه داد: هواشناسی گیلان از ۶ محصول کشاورزی پشتیبانی می‌کند و اطلاعات مربوط به زمان کاشت و برداشت آن‌ها به صورت آنلاین در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به پایان سال پر بارش در استان گفت: مطابق پیش بینی اقلیمی بلند مدت، بارش باران در ماه‌های آذر، دی و بهمن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و شدت بارش در مناطق غرب استان بیشتر خواهد بود.

عباس صابر، فرماندار آستارا نیز در این دیدار گفت: هواشناسی در تکمیل زیرساخت‌های مربوط به حوزه‌های مختلف عمرانی و نیز در راستای برنامه ریزی جهت مدیریت بحران نقش اساسی دارد و باید اعتبارات مورد نیاز برای ایستگاه‌های هواشناسی اختصاص یابد.

Share