امام جمعه آستارا با انتقاد از عملکرد دولت؛

مسئولین دولت از قیمت مرغ و گوشت خبر ندارند|ارمنی ها مناطق مسکونی را بمباران نکنند

حافظ نیا با اشاره به خارج‌شدن افسار بازار از دست مسئولین دولت بیان کرد: امروز اراده‌ای برای مبارزه با گرانی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به لزوم حفظ آبروی افراد گفت: پیامبر اکرم صلی الله هیچ موقع افراد دیگر را تخریب نمی‌کردند و متاسفانه امروز تخریب دیگران در فضای مجازی و حقیقی تبدیل به یک کلاس شده است.

وی با اشاره به با خبر بودن نبی‌اکرم (ص) از امور اقتصادی مردمش گفت: راه و رسم زندگانی حضرت محمد (ص) باید برای مسئولین دولت الگو باشد که متاسفانه امروز دولت از حال و روز مردم غافل شده و آشفتگی در وضعیت بازار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باعث آسیب به اقتصاد کشور و وضعیت معیشت مردم شده است.

حافظ نیا با اشاره به خارج‌شدن افسار بازار از دست مسئولین دولت بیان کرد: امروز اراده‌ای برای مبارزه با گرانی وجود ندارد و گوشت و مرغ به صورت رایگان به خانه وزرا و مسئولین دولت وارد می‌شود و به خاطر همین آن‌ها از قیمت افسار گسیخته مرغ و گوشت بی‌خبر هستند.

وی ادامه داد: مسئولین مدام دم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌زنند ولی با عرضه مرغ سهمیه‌های به بازار بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث ازدحام مردم در مقابل مرغ فروشی‌ها شده و مردم به خاطر خرید دو عدد مرغ مصنوعی از هفت صبح جلوی اصناف صف کشیده و این عمل باعث افزایش آمار بستری‌های کرونا می‌شود.

امام جمعه آستارا با انتقاد از کاهش استفاده از ماسک و دستورالعملهای بهداشتی در خیابان‌ها توسط مردم تصریح کرد: هر روز شاهد افزایش مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا در کشور هستیم و مسئولین باید با افراد بی‌اعتنا به دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد جدی کنند.

وی با گرامیداشت ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را بیان کرد: با وجود استکبار مبارزه با مستکبران ادامه خواهد داشت و توطئه‌های استکبار جهانی در سالیان گذشته به برکت حضور و آگاهی مردم همیشه در صحنه با شکست مواجه شده است.

امام جمعه آستارا با انتقاد از اقدامات ضعیف و لاکپشتی شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: در صورت عزم جدی مسئولان برای همراهی با مصوبات شورای فرهنگ عمومی می‌توان این مقوله را در شهرستان ارتقا داد.

وی ادامه داد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجراست و در حد مصوبات مجلس شورای اسلامی بوده و متاسفانه از سوی مسئولان برای همراهی در اجرای آن عزمی وجود ندارد.

حافظ نیا با اشاره به اینکه برخی مسئولان دولت به دنبال ولنگاری فرهنگی هستند، بیان کرد: این اقدام آن‌ها به معیشت، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و روابط اجتماعی کشور آسیب زده و مسئولان عضو شورای فرهنگ عمومی به ولنگاری‌های فرهنگی خود پایان بدهند.

امام جمعه آستارا با اشاره به اقدام رییس جمهور نادان فرانسه در حمایت از بازنشر کاریکاتورهای پیامبر اکرم در نشریات فرانسوی بیان کرد: اروپایی‌ها وقاحت را به جایی رساندند که در نشریات خود به رسول خدا (ص) توهین کنند و رئیس‌جمهور کم عقل آن‌ها نیز از این اقدام آن‌ها حمایت کند.

وی ادامه داد: چهره درخشان رسول رسول اکرم صلی الله توهین فرانسوی‌ها را به خودشان باز می‌گرداند و این اقدام مذبوحانه نور الهی را لکه دار نمی‌کند.

امام جمعه آستارا با محکوم کردن اقدام دولت ارمنستان در بمباران نقاط مسکونی و شیعه‌نشین جمهوری آذربایجان عنوان کرد: اگر ارمنی‌ها مرد هستند با نظامیهای جمهوری آذربایجان به جنگ بپردازند، بمباران مناطق مسکونی و کشتار کودکان و زنان بی‌دفاع با بمب‌های ارمنی لزومی ندارد.

Share