خطیب جمعه آستارا

دولت تنها شعار اقتصاد مقاومتی را داد | سطح زندگی مسئولان باید در حد متوسط جامعه باشد

حافظ نیا اظهار کرد: وضعیت معیشتی نامناسب امروز باید با دست مسئولان حل شود و نباید چشم امیدمان به بیگانگان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان آستارا در ابتدای خطبه اول، پیامبر اکرم صلی الله را بهترین الگوی مردم دانست و گفت: حضرت محمد مصطفی (ص) در عالم سیاست، حکومت داری و برخورد با خانواده و دیگران الگوی مومنان بوده و جامه خوبی هاست.
وی، والاترین توصیف پیامبر (ص) در قرآن کریم را داشتن اخلاق عظیم دانست و بیان کرد: رافت و رحمت پیامبر (ص) جزوه اخلاق عظیم ایشان بود، یعنی مسئولی از جنس مردم و برای مردم بودند.
حافظ نیا ادامه داد: مسئولی که از جنس مردم نباشد، درد و مشکل آن‌ها را درک نمی‌کند، سطح زندگی مسئولان باید در حد متوسط جامعه باشد تا بتوانند گرسنگی و فقر محرومین را احساس کنند.
وی با اشاره به دیگر ویژگی پیامبر اسلام در باب اخلاق عظیم عنوان کرد: مهربانی، رافت و معصوم بودن نبی مکرم اسلام (ص) جای نقدی برای ایشان باقی نمی‌گذارد، صحبت ایشان از روی هوا و هوس نبود و مهربانی از عوامل موفقیت ایشان بود.
خطیب جمعه آستارا با اشاره به عفو و بخشش پیامبر اسلام (ص) بیان کرد: ایشان در مقابل ظلم به خودش نیز بخشنده بودند و پس از فتح مکه نیز همه افراد را عفو کرد، پیامبر اکرم صلی الله با کسی خصومت شخصی نداشت و قاتل عموی خود را نیز عفو کرد.
وی ادامه داد: ایشان در اجرای حدود الهی و باب احکام حکومت اسلامی با کسی تعارف نداشتند.
حافظ‌نیا عبادت پیامبر را نیز از دیگر ویژگی‌های اخلاق عظیم ایشان دانست و تصریح کرد: عبادت برای آمرزش گناه و شکرگزاری از نعمات خداوند از صفات انسان‌های آزاده است.
امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) شهادت امام رضا (ع) گفت: هوشمندی مومنان در اجرای مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شور و شعور همه عزاداران را نشان داد.
حافظ نیا با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نیروهای مسلح گفت: حضرت آقا فرمودند منشاء حل مشکلات کشور در داخل است و نباید نگاهمان برای حل مشکلات به آمریکا و اروپا باشد.
وی افزود: علاج مشکلات اقتصادی کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است، مسئله‌ای که دولت آن را جدی نگرفت و تنها شعار داد.
امام جمعه آستارا با اشاره به سوء مدیریت دولت گفت: برخی سوء مدیریت ها، رفتارهای سلیقه‌ای و اعتماد‌های نادرست اعمال خوب دولت را نیز زیر سوال می‌برد.
وی اظهار کرد: وضعیت معیشتی نامناسب امروز باید با دست مسئولان حل شود و نباید چشم امیدمان به بیگانگان باشد.
حافظ نیا با اشاره به مشخص نبودن تکلیف آمریکا و اروپا بیان کرد: سیاست امام و رهبری تعامل با دنیا و نه وابستگی و دلدادگی به غرب است، برخی‌ها دلداده غرب هستند. ما به جز رژیم غاصب صهیونیستی و سیاست‌های ضد بشری آمریکا، آماده تعامل با تمام دنیا هستیم.
وی انسان‌های دلداده غرب را بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب ترسو دانست و تصریح کرد: انسان ترسو حاکم بر عقل خود نبوده و نمی‌تواند تصمیم درستی بگیرد.
امام جمعه آستارا با اشاره به دادن آدرس‌های غلط به مردم درخصوص علاج حل مشکلات کشور، تصریح کرد: در صورت تصویب FATF آثار زیانباری مثل به خطر افتادن امنیت اقتصادی کشور، استقلال سیاسی کشور و امنیت نظامی کشور را خواهد داشت و بعضی‌ها چه سودی از آن می‌برند؟

Share