به ابتکار کارگروه آموزش و پژوهش هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان گيلان

در راستای توسعه گردشگری ورزشی؛ مسیر سبز کوهستان قله «سماموس» افتتاح شد

مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در نشست افتتاحیه مسیر سبز کوهستان (قله سماموس) گفت :« ایجاد مسیر سبز کوهستان قله سماموس گامی بزرگ در راستای توسعه گردشگری ورزشی در استان گیلان است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در نشست افتتاحیه مسیر سبز کوهستان (قله سماموس) گفت: ایجاد مسیر سبز کوهستان قله سماموس گامی بزرگ در راستای توسعه گردشگری ورزشی در استان گیلان است.

مراسم افتتاحیه «مسیر سبز کوهستان» قله «سماموس» با حضور رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور، مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی، مدیران شهرستانی جمعی از پیشکسوتان، مربیان و کوه‌نوردان استان در روز ۳ آبان در فرمانداری شهرستان رودسر برگزار شد.

در این مراسم از دست اندرکاران نصب تابلوهای مسیر سبز کوهستان تجلیل و از تابلوهای تفسیری و راهنمای مسیر سبز در روستای جواهردشت رونمایی شد.

مسعود حلاج‌پور در حاشیه این مراسم با اعلام این نکته که ثبت ملی سماموس و ایجاد “مسیر سبز کوهستان” باعث جذب گردشگر ورزشی در منطقه شده و در آینده ای نزدیک این قله همچون نگینی درخشان باعث فخر استان خواهد شد گفت: “مسیر سبز کوهستان” به پیشنهاد کارگروه آموزش و پژوهش هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان با همکاری این اداره کل به فدراسیون کوه‌نوردی پیشنهاد و برای نخستین بار در قله سماموس بلندترین قله گیلان اجرایی شد.

در انتهای مراسم نیز، کوهپیمایی نمادین در مسیر سبز کوهستان توسط تعدادی از کوه‌نوردان شهرستان رودسر با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

Share