فرمانده نیروی انتظامی آستارا خبر داد؛

متلاشی شدن باند پلیس‌های قلابی در آستارا | سرقت باند ۱۰ نفره از رانندگان ترانزیت خارجی

نمازی با اشاره به متلاشی شدن باند پلیس‌های قلابی در این شهرستان گفت: این باند سارقان غیر بومی با سوء استفاده از عنوان پلیس مواد مخدر کامیونهای ترانزیت خارجی در این شهرستان را مورد سرقت به عنف می‌کردند.

اختصاصی اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت هفته ناجا برگزار شد.

سرهنگ محمد نمازی با اشاره به میزان تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ بیان کرد: از ابتدای سال جاری مردم آستارا ۱۰ هزار و ۹۵ تماس با سامانه فوریت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار کرده‌اند که در بیش از ۸۰ درصد تماس‌ها مأموران نیروی انتظامی در محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر و برخورد با سلاح‌های بدون پروانه و غیرمجاز گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در این شهرستان کشف شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی و همچنین ۲۰ قبضه سلاح شکاری بدون پروانه و غیر مجاز نیز در آستارا کشف شده که افزایش ۱۸۶ درصدی را در مدت زمان مشابه سال گذشته را در این حوزه شاهد هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی آستارا با اشاره به برخورد قاطع و شدید پلیس با هنجارشکنان در مراسم‌های عروسی در این شهرستان تصریح کرد: ۹ تالار باغ بدون مجوز در این شهرستان فعالیت می‌کنند که در صورت‌عدم اخذ مجوز به طور کاملا قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم دریافت مجوز قانونی توسط مسافرخانه‌های فعال این شهرستان گفت: این مسافرخانه‌ها باید از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دایره اماکن نیروی انتظامی مجوزهای قانونی را اخذ کرده و از اجاره واحدهای اقامتی به افراد ناشناس و بدون دریافت کارت شناسایی خودداری کنند.

نمازی با اشاره به فوت ۶ نفر در تصادفات رانندگی شهرستان آستارا از ابتدای سال جاری بیان کرد: شهروندان می‌توانند به مناسبت هفته ناجا با تخفیف ۵۰ درصدی موتورسیکلت ها، سواری‌ها و خودروهای سنگین توقیف شده خود را از پارکینگ‌ها آزاد کنند.

نمازی با اشاره به متلاشی شدن باند پلیس‌های قلابی در این شهرستان گفت: این باند سارقان غیر بومی با سوء استفاده از عنوان پلیس مواد مخدر کامیونهای ترانزیت خارجی در این شهرستان را مورد سرقت به عنف می‌کردند که با هوشیاری ماموران پلیس دستگیر شدند.

وی افزود: این باند ۱۰ نفره در دو گروه پس از معرفی خود تحت عنوان پلیس به رانندگان ترانزیت خارجی، به شکلی کاملاً حرفه‌ای اقدام به سرقت می‌کردند.

Share