در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا بررسی شد

فراخوان شناسایی و جذب سرمایه گذار بازگشایی مسیر رینگ جنوب غربی شهر رشت

رییس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت در خصوص برگزاری فراخوان شناسایی و جذب سرمایه گذار بازگشایی مسیر رینگ جنوب غربی شهر رشت گفت: رینگی که برای مسیر جنوب غربی شهر رشت در نظر گرفته شده ۶۳ کیلومتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار گردید.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا در خصوص لایحه نرخ پیشنهادی سرویس حمل و نقل مدارس بیان کرد: همه باید قانون را رعایت کنند و با افرادی که نرخ مصوب سرویس مدارس را رعایت نمی‌کنند باید برخورد شود. بر اساس شرایطی که در جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمد بسیاری از صنوف از جمله سرویس مدارس تحت تاثیر این شرایط قرار دارند. دانش آموزان در سال جدید تحصیلی به دلیل شیوع کرونا کمتر برای استفاده از سرویس گرایش دارند. به همین دلیل افزایش ۱۵ درصد منطقی است.

حجت جذب در خصوص لایحه افزایش ردیف اعتبار پاداش پایان خدمت کارکنان تصریح کرد: در سال ۹۹ طبق پیش بینی‌ها ۱۱۳ نفر بازنشسته خواهند بود. در زمان تصویب بودجه سال ۹۹ پیش بینی‌ها بر اساس نرخ ۵ میلیون تومان برای هر سکه بود که متاسفانه این نرخ به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت. با توجه به نوسان قیمت شدید سکه همچنان نمی‌توان برای سکه پیش بینی درستی نمود. در همین راستا برای اینکه بتوانیم این مشکل در بودجه را بر طرف نماییم و همچنین برای اینکه شهرداری بتواند به تعهدات خود نسبت به بازنشسته‌ها عمل نماید شهرداری مبلغی مشخص برای هر فرد به میزان مبلغ ۱۰ میلیون تومان را پرداخت نماید.

در ادامه جلسه رییس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت در خصوص برگزاری فراخوان شناسایی و جذب سرمایه گذار بازگشایی مسیر رینگ جنوب غربی شهر رشت گفت: رینگی که برای مسیر جنوب غربی شهر رشت در نظر گرفته شده ۶۳ کیلومتر است که این پروژه در فاز اول از میدان گیل تا بلوار لاکان به میزان ۲ کیلومتر و ۶۰۰ متر اجرایی خواهد شد. اراضی که در این مسیر قرار دارند ۵ مدل است که بخشی از آن، اراضی متعلق به مسکن و شهرسازی، اراضی تحت مالکیت شرکت سپیدرود، اراضی متعلق به اشخاص حقوقی، حاشیه رودخانه‌ها و اراضی متعلق به شهرداری که با ۴۰ درصد بیشترین اراضی را در این مسیر دارا می‌باشد.

مریم گل احضار پیش بینی هزینه تملک این مسیر را ۱۱۵ میلیارد تومان بیان نمود و عبور این رینگ از املاک متعلق به شهرداری و افزایش ارزش این املاک را از نکات مثبت این طرح دانست.

وی ادامه داد: هزینه کل این پروژه ۲۶۸ میلیارد تومان است که در مدت ۲ سال اجرا خواهد شد. همچنین سرمایه گذار به مدت ۴۵ ماه می‌تواند بر اساس ظرفیت‌های موجود در پروژه کسب درآمد نماید و از آنجایی که مدل مالی پروژه به شکل EPC است شهرداری هیچگونه هزینه‌ای در این پروژه نخواهد نمود.

Share