بدعتی تازه در دوران سالاری؛

اقدام عجیب دانشگاه علوم پزشکی گیلان | به کارگیری ماماهای مراکز بهداشت به عنوان پرستار کشیک!

در یک اقدام عجیب، دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی مکاتباتی از روسای مراکز بهداشت شهرستان رشت و احتمالاً سایر شهرستان ‌های استان گیلان خواسته است تا از ماماهای مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به‌ عنوان پرستار در کشیک عصر استفاده نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در یک اقدام عجیب ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی مکاتباتی از روسای مراکز بهداشت شهرستان رشت و احتمالاً سایر شهرستان ‌های استان گیلان خواسته است تا از ماماهای مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به‌ عنوان پرستار در کشیک عصر استفاده نماید.
فارغ از اینکه این امر اساساً غیرقانونی است، رخ دادن این موضوع با توجه به اینکه ماماها دوره پرستاری و تزریقات را طی نکرده‌اند غیراصولی نیز می‌باشد، از سوی دیگر این امر سبب مشکلات فراوان دیگری نیز برای این قشر می‌شود.
نکته مهم دیگر وظیفه سنگین ماماهای مراکز بهداشت در کنترل مادران باردار است، موضوعی که البته احتمالاً مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان نبوده و در این خصوص سهل‌انگاری صورت گرفته است. به‌گونه‌ای که یک ماما می‌بایست از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۴:۳۰ به‌عنوان ماما در محل کار حضور داشته باشد و از عصر تا ساعت ۷:۳۰ روز بعد کشیک مرکز بهداشت! و البته ادامه این کار از ساعت ۷:۳۰ همان روز تا ساعت ۱۴:۳۰ به‌عنوان ماما! یعنی بیش از ۳۰ ساعت بیداری و عدم تمرکز بر وظیفه اصلی، آن‌هم در شغلی خطیر که با جان مادر باردار و جنین‌هایی که قرار است سرمایه انسانی کشور باشند در ارتباط است.
جالب آنکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با امضای آبتین حیدرزاده معاون این دانشگاه نامه‌ای تهدیدآمیز را نیز ابلاغ کرده است تا هر ماما که به این دستور عمل نکند لغو قرارداد شود!

Share