هیچ دستور و تصمیمی از حوزه علمیه و از طرف مسئولین نظام برای بستن درب مسجد صادر نشده است

بیانیه ائمه جمعه و حوزه علمیه اهل سنت محمدیه تالش درباره بسته شدن مسجد شیخ بلال فاروقی

تعطیل کردن مسجد مذکور بنا به اقرار و اعتراف گردانندگان مسجد در روز جمعه توسط دست‌اندرکاران و مسئولین همان مسجد اتفاق افتاده و هیچ دستور و تصمیمی از حوزه علمیه و از طرف مسئولین نظام برای قفل کردن و بستن درب مسجد صادر نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ائمه جمعه و حوزه علمیه اهل سنت محمدیه تالش در خصوص بسته شدن مسجد شیخ بلال فاروقی در اسالم بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انسان‌ها در مقابل عملکرد خود مسئول هستند، آنان اصلاح می‌شوند و به رشد تعالی می‌رسند، رشد و تعالی جامعه در گرو امنیت و آرامش به‌دست می‌آید، جامعه قانونمند از جامعه بدون قانون برتر و ارزشمندتر است و انسان قانون مدار و حق‌طلب از انسانی که برای خودش حق را تصور می‌کند بهتر و برتر است و هر انسانی که واقع بین باشد و به اقتضائات پیرامون خودش توجه داشته باشد و با در نظر گرفتن خدا با عدالت و انصاف حرکت کند، می‌تواند خدمت بی‌شائبه‌ای داشته باشد.

جامعه بشری همیشه ضروریات و ملزومات و مطالباتی داشته و دارد که مردم، حاکم و محکوم در آن جامعه اگر به آن توجه کنند، عدالت رفتاری و سلوک اخلاقی جاری و مستقر می‌گردد. معمولا انسان‌های کم تحمل و کم ظرفیت ضعف‌های کوچک را بزرگ و ارزش‌ها و دست آوردهای بزرگ را کوچک جلوه می‌دهند و در حل مسائل عادی تولید مشکل می‌کنند تا شاید به بهره‌ای برسند و چه بسا ناخواسته به سرانجام نا معلوم و نامطلوبی دچار می‌گردند. لذا لازم است چند نکته جهت روشنگری و مشخص شدن مشکلاتی که در رابطه با مسجد مرحوم شیخ بلال فاروقی در اسالم پیش آمده خدمت عموم برسانیم که شاید دوستان و کج اندیشان متوجه عملکرد خود شوند.

۱- تعطیل کردن مسجد مذکور بنا به اقرار و اعتراف گردانندگان مسجد در روز جمعه توسط دست‌اندرکاران و مسئولین همان مسجد اتفاق افتاده و هیچ دستور و تصمیمی از حوزه علمیه و از طرف مسئولین نظام برای قفل کردن و بستن درب مسجد صادر نشده است بلکه علما و دوستانی که متوجه توطئه دشمنان و عملکرد ناصواب برخی از دوستان بودند بسیار کوشش نمودند تا نماز جمعه توسط یک نفر از علما برگزار شود که متأسفانه به‌ خاطر سوء تفاهم و عدم همکاری نماز جمعه برگزار نشد. متعاقبا افرادی که مترصد فرصت بودند از این وضع پیش آمده سوء استفاده نمودند و فضای مسموم و غیر واقعی را در شبکه های بیگانه و مجازی ایجاد نمودند که بس جای تأمل دارد.

۲- با توجه به اینکه مسئولین شهرستان و استان چندین بار به ‌خاطر جلوگیری از مشکلات احتمالی با رویه تعامل و تسامح به دست‌اندرکاران مسجد تذکرات لازم را داده بودند و حل مسایل و مطالبات مقررا در مجرای قانونی مورد بررسی قرار می‌گرفت اما به علت سوء تفاهم و عدم توجه به راهکارها و رهنمودها موقتا امام مسجد با دستور مقامات مربوطه از امامت مسجد عزل گردید و به تبع آن بعضی از دوستان با احساسات و دشمنان با برنامه‌ریزی وارد تبلیغات فضای مجازی شده و با ارائه مطالب ناصحیح حق و ناحق را با هم آمیخته و خوراک تبلیغاتی برای عده‌ای کج فهم را فراهم نموده و خوشحالی دشمنان و نگرانی دوستان را فراهم نموده که این عملکرد واقع بینانه و آگاهانه و عقلانی که مبتنی بر حق باشد نبوده بلکه محکوم و مردود می‌باشد.

۳- برای حفظ ارزش‌های دینی و ایجاد آرامش بیشتر و نا امید ساختن دشمنان و نجات از سوء استفاده کنندگان موج سوار، نماز جمعه باید برگزار شود و باید در نظر داشته باشیم تحت هیچ شرایطی شرایع دینی و فریضه الهی نباید فدای مشکلات پیش‌آمده شود بنابر این از بزرگان و ریش سفیدان و جوانان و آحاد مردم شریف دعوت می‌کنیم به تبلیغات نادرست شبکه‌های بیگانه و مجازی توجه نکنند، قدر امنیت و آرامش جامعه خود را بدانیم و با تفاهم و پیگیری و همکاری مسئولین، وحدت و سلامت روانی و آرامش اجتماعی تالش متمدن را حفظ کرده و با فرهنگ اصیل دینی و عرفی خود در کنار همدیگر با اخوت و محبت پویاتر و ماندگارتر بمانیم.

Share