گروه توسعه ملی چوب حراج بر اموال بیت المال نزد

استمداد انجمن صنفی کارگری شرکت ایران پوپلین از آیت الله رئیسی

خواهان قطع دستان کثیف و چدنی رانتخواران صنایع گیلان بوده و پیشنهاد میکنیم که مدیران محترم گروه توسعه ملی بانک ملی چوب حراج بر اموال بیت المال ایران پوپلین نزنند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هیات مدیره انجمن صنفی کارگری کارگران شرکت ایران پوپلین خواستار جلوگیری از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی شد.

در متن نامه آمده است:

بسمه تعالی… محضر مبارک حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه

باسلام واحترام،

باستحضار آن مقام عالی می رسانیم، شرکت ایران پوپلین که قریب به نیم قرن در صنعت نساجی گیلان فعالیت می نماید و از شرکتهای صاحب نام در کشور به شمار میرود و با داشتن ۲۷۶ نیروی انسانی فعال کارگری تمامی مراحل تولید منسوجات ازجمله ریسندگی، بافندگی، و مراحل چاپ، رنگرزی و تکمیل انواع پارچه‌های پنبه‌ای و پلی استر را دارا می باشد…اکنون این شرکت بعلت سوء مدیریت مدیران ادواری گذشته و عدم نظارت دستگاههای مربوطه بر فعالیت مدیران این شرکت و عدم استفاده از ظرفیت های موجود که ناشی از عدم نقدینگی و سرمایه در گردش می باشد و بدهی های انباشته به دستگاههای خدماتی و تامین اجتماعی استان گیلان و….موجب گردیده که نهایتا براساس مصوبه هیجدم تیرماه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان و موافقت شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بانک ملی ایران تصمیم به واگذاری به بخش خصوصی یا اجاره به شرط تملیک گردد!!

از آنجایی که سابقه واگذاری شرکت ها و کارخانجات تولیدی در کشور خاصه گیلان درخشان و شفاف نبوده و هیج گونه آثار مثبتی در بر نداشته است و گاها موجب تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی و اخراج کارگران را در پی داشته است مثل(پارس الکتریک، فرش گیلان، شرکت پوشش، ابریشم). فلذا اینجانبان نمایندگان انجمن صنفی کارگری کارگران شرکت ایران پوپلین به نمایندگی از جامعه کارگری کارخانجات ایران پوپلین و خانواده آنان مخالفت و اعتراض صنفی خویش و قشر کارگری را با هر گونه واگذاری به بخش خصوصی اعم از فروش و اجاره و یا به هر طرق مختلفی که سرمایه ملی را تبدیل به سرمایه خصوصی و خانوادگی کند اعلام نموده و می نماییم. بر این باوریم که این تصمیم اتخاذ شده کار گروه رفع موانع تولید استانی شتابزده و بر خلاف منویات وفرموده مقام معظم رهبری بوده که امسال را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری نموده اند!
اینجانبان امضا کنندگان ذیل این نامه معتقدیم که امورات شرکت ایران پوپلین و دیگر شرکت ها باید با مشارکت کارگران همون مجموعه حل و فصل شود و مخالفت خود را با خصوصی سازی و استیلای نئولیبرالیسم اعلام داشته و خواهان قطع دستان کثیف و چدنی رانتخواران صنایع گیلان بوده و پیشنهاد میکنیم که مدیران محترم گروه توسعه ملی بانک ملی چوب حراج بر اموال بیت المال ایران پوپلین نزنند!

این شرکت بحران دیده مالی، با اندکی سرمایه‌گذاری مستقیم و نظارت سهامداران اصلی یا سرمایه گذاری نهادهای حمایتی و مردمی مثل ستاد فرمان اجرایی امام ره، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، جهت مدرنیزه شدن دستگاهها و تامین مواد اولیه کارخانجات ایران پوپلین، می توان شاهد اشتغالزایی روز افزون جوانان تحصیلکرده نساجی جویای کار استان و احیای صنعت فراموش شده نساجی گیلان بود.

با تشکر: بیست و هفتم شهریور نودونه

رئیس و هیات مدیره انجمن صنفی کارگری کارگران شرکت ایران پوپلین ۱_پرویز زعیمی۲_علیرضا کلباسی۳_محسن محمدی۴_عباس پیری۵_سیده فاطمه حسینی

Share