امام جمعه آستارا: آن وعده و وعیدهای شما کجا رفت؟

گرانی از بی عرضگی برخی مسئولین است | در یک سال اخیر دولت همه چیز رها شده

حافظ نیا با اشاره به اینکه احساس می‌کنم در یک سال اخیر دولت همه چیز رها شده است، بیان کرد: ۷ سال از مسئولیت دولت گذشته چرا دروغ گفتید؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به درجات تواضع به فرموده امام رضا علیه السلام گفت: اولین درجه از درجات تواضع داشتن قدر حد و جایگاه خود است و باید با طیب خاطر خود را در شأن و جایگاه مناسب قرار داد.

امام جمعه آستارا یکی از مشکلات کنونی جامعه را تلاش برای به دست آوردن مسئولیت ها دانست و تصریح کرد: عده‌ای به هر قیمتی برای کسب یک جایگاه تلاش می‌کنند و داشتن توان و تخصص آن مسئولیت را در نظر نمی‌گیرند.

وی دومین شانه تواضع را داشتن رفتار مناسب با افراد دانست و بیان کرد: انسان متواضع به گونه‌ای با افراد برخورد می‌کند که انتظار برخورد از اشخاص را دارد.

امام جمعه آستارا کظم غیظ را سومین نشانه تقاضا دانست و گفت: انسان بدترین تصمیم ها را به هنگام عصبانیت می‌گیرد و مومن باید همواره در هنگام تصمیم‌گیری خشم خود را فرو برد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به وضعیت نابسامان و افسار گسیخته بازار گفت: گرانی های کنترل نشده بازار، موجب نگرانی خانواده‌ها شده است و امروز این بی انصافی در حق مردم است و مسئولین همیشه وعده و وعید داده و فقط حرف می زنند، مگر گرانی مرغ کار تحریم است؟ این بی کفایتی و بی عرضگی برخی مسئولین است، ناهماهنگی های وزارت جهاد و کشاورزی و صنعت در این مسائل به مردم آسیب می‌زند.

وی با اشاره به وجود مافیا و بی کفایتی برخی مسئولین گفت: دولت و مجلس باید فکری به حال مردم کنند، خیلی از اقشار مردم در فشار بوده و قدرت خرید مردم روز به روز کمتر می‌شود.

امام جمعه آستارا ادامه داد: اگر شما گرانی را می شنوید من آن را احساس می کنم، من در بین مردم هستم، ولی گرانی ها هم حدی دارد و اینگونه نمی شود دولت را اداره کرد.

حافظ نیا با اشاره به اینکه احساس می‌کنم در یک سال اخیر دولت همه چیز رها شده است، بیان کرد: ۷ سال از مسئولیت دولت گذشته چرا دروغ گفتید؟ آن وعده و وعیدهای شما کجا رفت؟ قیمت مرغ و دلار پای به پای هم در حال حرکت است و این وضعیت باید مدیریت شود.

خطیب جمعه آستارا مجلس یازدهم را جوان و انقلابی دانست و گفت: از مجلس انتظار می‌رود رویکرد خود را بر اساس اقتصاد و معیشت مردم تصمیم بگیرد و دولت را مورد بازخواست قرار دهد.

وی ادامه داد: گرانی با گرانفروشی متفاوت است، گرانفروشی بی‌انصافی است و باید حل شود.

حافظ نیا با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: شهدای بسیاری در این راه تقدیم میهن شده‌اند و باید با نظارت و کنترل خانواده‌ها با این بلای خانمان‌سوز مبارزه کرد.

وی با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: مردم و مسئولین باید کمک کرده و درآمدهای امامزادگان برای تکمیل این بقاع متبرکه مشکلی نیست و این قطب فرهنگی باید با کمک مردم و دولت تکمیل شود.

به گزارش دیار میرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
دیار میرزا آرش جوهری

Share